استقلال با جریمه ای 800 هزار دلاری مواجه شده که به کابوسی برای این تیم می‌ماند. جریمه‌ای که دیگر طوری نیست تا یکی مثل رجب طیب اردوغان به خواست رئیس جمهور وساطت کند و حل شود.

عرفان حاج‌بابایی: بدون تردید مدیریت عالی ورزش کشور در دو ساله گذشته تلاش بسیاری کرده تا بحران های مالی استقلال و پرسپولیس حل شوند و اگر این دو تیم توانسته اند مجوزهای حرفه ای را برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا بگیرند ، بی شک این مساعدت وزارت ورزش نقش داشته است.

نکته ای که اما حالا برای این تیم ها ، بخصوص برای استقلال در دوره جدید مشل ساز شده ، صدور دو حکم محکومیت برای پرونده های پروپئیچ و یازالده است. دو حکمی که بیش از هر چیزی ریشه در ناکارآمدی مدیرانی داشته که در راس کار بوده اند. مدیرانی که البته انتخاب مسعود سلطانی فر نبودند اما در دوره او هم به فعالیت شان ادامه داده اند.

این بی کفایتی و بی تدبیری زیان های زیادی به استقلال و البته مهمتر به بیت المال زده است. اگرچه چنین روندی از دیرباز در این تیم ها باب بوده که یکسری مدیر به خود اجازه داده اند همین طور بی مسئولیت بیایند و باری بیافزایند و بروند.

ولی مثلا در مواردی اگر وزارت ورزش و هیات مدیره و مجامع این تیم ها کمی جدی تر با مدیران برخورد می کردند ، چنین اتفاقاتی رخ نمی داد.

مثلا روزی که استقلال به دلیل حرف های غیرمسئولانه حسن زمانی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا 5 هزار دلار جریمه شد اگر این پول به جای خزانه باشگاه از حساب شخصی این عضو که اصلا مشخص نیست با چه پشتوانه ورزشی در این تیم صاحب هوادار حضور دارد و چه کمکی از ابتدای حضورش در این تیم داشته ، برداشت می شد ، مدیران مسئول یاد می گرفتند تبعات کارهای شان دامن خودشان را می گیرد و کمی مسئولانه تر رفتار می کردند.

این متاسفانه تقصیر شماست که کوتاه آمدید و تبعات بعدی دامن پول بیت المال را این قدر ساده گرفته است.

256 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سامان A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    18 0
    احسنت به این نوشته سرتاسر منطقی...
  • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    1 20
    ما روزی 4 میلیون بشکه نفت تولید میکنیم، 5000 دلار میشه 75 بشکه نفت، چیزی نیست که به بیت المال فشار بیاره، نوش جونشون