رکوردشکنی دختر جوان/ نامزدهای بوکر معرفی شدند

دیزی جانسون دختر ۲۷ ساله انگلیسی عنوان جوان‌ترین نویسنده‌ای که نامزد جایزه بوکر شده است، را به دست آورد. او با کتاب «Everything Under» نامزد دریافت این جایزه معتبر ادبی شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ۶ نامزد نهایی دریافت جایزه ادبی بوکر معرفی شدند. بوکر یکی از معروف‌ترین و معتبرترین جوایز ادبی جهان است که آثار خلق شده به زبان انگلیسی را در برمی‌گیرد.

در فهرست نامزدهای امسال ۴ زن و ۲ مرد نویسنده حضور دارند. به غیر از دیزی جانسون انگلیسی که رکورد جوانترین نامزد جایزه بوکر را به نام خود ثبت کرده است، در این فهرست نام آنا برنز از انگلیس، اسی ادوجیان از کانادا، راشل کوشنر از آمریکا، ریچارد پاورز از آمریکا و رابین رابرتسون از انگلستان به چشم می‌خورد.

رییس هیات داوران بوکر پس از معرفی نامزدهای جایزه اعلام کرد که این فهرست شامل آثاری است که در یک جمله می‌توان آن‌ها را «معجزه نوآوری‌ در سبک‌های نوشتن» توصیف کرد.

کتاب‌های نامزد جایزه بوکر

منتقد ادبی بی‌بی‌سی درباره نامزدهای امسال می‌نویسد: «رمان‌های این دوره رمان‌های سیاهی هستند که به قول داوران جایزه برای دوران سیاه کنونی نوشته شده‌اند. در این کتاب‌ها داستان‌هایی درباره برده‌داری، خشونت، تغییرات اقلیمی و از این دست مخاطرات می‌خوانیم. اما این تمام ماجرا نیست، اختلالات روانی پس از حوادث، فقر و البته زندان‌ از دیگر داستان‌های تاریک این رمان‌ها است.»

«Everything Under» نوشته دیزی جانسون، «Milkman» نوشته آنا برنز، «Washington Black» نوشته اسی ادوجیان، « The Mars Room» نوشته راشل کوشنر، «The Overstory» نوشته ریچارد پاورز و «The Long Take» نوشته رابین رابرتسون نامزدهای این دوره از جایزه ادبی بوکر هستند.

برنده جایزه ادبی بوکر طی مراسمی دوشنبه ۲۳ مهر (۱۵ اکتبر) در لندن معرفی خواهد شد.

منبع: بی‌بی‌سی/ ۲۰ سپتامبر

241241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =