جواد عقیلی آخرین بازمانده نسل طلایی نقاشان قهوه‌خانه‌ای معتقد است که امروزه هنرهای تجسمی متمرکز بر هنرهای مدرن شده است و دیگر نقاشی قهوه خانه ای در حال فراموشی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جواد عقیلی نقاش پیشکسوت این حوزه است که در کنار فعالیت هنری، مجموعه کم نظیری از آثار بزرگان این حوزه را جمع آوری کرده است تا برای آیندگان بماند.

او که آخرین بازمانده نقاشی قهوه خانه ای در ایران به شمار می آید، درباره وضعیت امروز این هنر به خبرآنلاین گفت: «متاسفانه امروزه دیگر همه هنرمندان به سراغ هنرهای مدرن رفته‌اند و نقاشی قهوه خانه در حال فراموشی است. هنر امروز متاسفانه بیشتر جنبه تبلیغاتی به خود گرفته است و اکثرا هم روی همین موضوع مانور می دهند.»

عقیلی ادامه داد: «امروز مقوله هنر کمرنگ شده است و توجه زیادی به آن نمی شود، در واقع همه مسایل را با تبلیغ و تمرکز روی آن جلو می برند.»

جواد عقیلی

این هنرمند نقاش درباره محتوای آثار هنری توضیح داد: «امروز دیگر کمتر آثاری با موضوع شاهنامه و رویدادهای مذهبی کار می شود، تمرکز هنرمندان بر مسایل روزمره است و بیشتر بیشتر به آنچه مردم در شبانه روز به آن مشغول هستند توجه می شود.»

عقیلی همچنین گفت: «جوانان علاقه‌مند به نقاشی هم که این روزها مشغول فعالیت هستند کم نبوده و دارای ذوق و قریحه هنرمندانه ای هستند و ابتکار لازم جهت انجام فعالیت های هنری دارند.»

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =