ایبنا نوشت: نتایج مطالعه جدید، کاهش نرخ مطالعه در اوقات فراغت را در میان آمریکایی‌ها نشان می‌دهد و در مقابل تمایل آن‌ها به تماشای سریال‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی رو به افزایش است.

نتایج گزارش جدید از اداره آمار کار، در امریکا کاهش 19 درصدی در مطالعه برای گذراندن اوقات فراغت را در میان امریکایی‌هایی بالای 15 سال سن نشان می‌دهد. بیشترین کاهش در نرخ مطالعه میان گروه سنی بین 35 تا 44 سال گزارش شده است. این مطالعه هم‌چنین آشکار می‌کند که زمانی این گروه سنی به تماشای برنامه‌های تلویزیونی می‌پردازند تا 10 برابر بیشتر از زمانی است که به مطالعه در اوقات فراغت اختصاص می‌دهد.

مرکز تحقیقات پیو در ماه مارس 2018 گزارشی را منتشر کرد حاکی از این‌که افراد بزرگسال با درآمد پایین در امریکا تا سه برابر کم‌تر نسبت به اقشار مرفه جامعه به مطالعه روی می‌آوردند و آن‌هایی که تحصیلات آن‌ها تا مقطع دیپلم یا کمتر است تا 5 برابر بیشتر از افرادی که به دانشگاه رفته‌اند کتاب‌نخوان هستند. در این میان اسپانیایی‌‌تبارهای امریکایی دوبرابر بیشتر از سایر سفیدپوستان و سیاه‌پوستان جامعه امریکا در سال گذشته میلادی هیچ کتابی را در سال گذشته میلادی مطالعه نکرده بودند.

این آمار همچنن نتایج شوک‌‌آور دیگری را نشان داد از این قبیل که 33 درصد از دیپلمه‌های امریکایی هیچ کتابی را در باقی زندگی‌شان نخوانده بودند و 42 درصد از دانشجویان کالج نیز بعد از فارغ‌التحصیلی هیچ کتاب دیگری را مطالعه نکرده بودند. 70 درصد از بزرگسالان امریکایی در طی 5 سال گذشته هرگز گذرشان به کتاب‌فروشی نیفتاده بوده و 80 درصد از خانوار‌های امریکایی در طول سال گذشته هیج کتابی را نه نخریده و نه خوانده بودند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، آمار فروش کتاب‌های الکترونیک 162 میلیون در سال 2017 بوده است که 10 درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است. با این‌همه آدام رو، یکی از نویسندگان مجله فوربس توضیح می‌دهد که این عقب‌گرد نشانگر بازگشت به کتاب‌های چاپی در امریکا نیست و شاهدی برای علاقه رو به افول مردم به کتاب‌های الکترونیک هم نمی‌تواند باشد.

در سال جاری میلادی گزارش‌های متعدد دیگری منتشر شده که همگی نشان می‌دهد که دستگاه‌های کتاب‌خوان در این کشور دیگر به محبوبیت سابق نیستند و کتاب‌فروشی‌های معروف بارندز اندنوبل که بزرگ‌ترین خرده‌فروشی کتاب در ایالت متحده امریکا است بیشتر از فروش اسباب‌بازی‌ها و وسایل زندگی روزمره سود کسب می‌کنند.

241241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
    2 0
    ایرانی ها اصلا کتاب نمی‌خوانند، 24ساعت تلویزیون تماشا می‌کنند
  • بدون نام ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
    3 0
    امريكايي ها همينطور بخور بخور خودي ها شون رو راه ننداخته اند بلكه صنعتي فوق العاده قوي راه انداخته اند
  • بی نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
    2 0
    من تا 20 25 سالگی خیلی کتاب میخوندم و مطالعه رو خیلی دوست داشتم اما از موقعی که دوستم کتابهای اریجینال و غیرممیزی و بدون سانسور و تحریف نشده و من درنیاوردنی رو بهم معرفی کرد واقعا فروپاشیدم از این همه سرکاربودنم الانه نه کتاب میخونم نه اخبار و نه درس و نه tv، فقط توو حموم و کوه آواز میخونم
  • بدون نام ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
    5 0
    ايراني ها هيچ كاري نميكنند فقط نگاه ميكنن ك كي دلار و سكه گرون ميشه در موردش بحث ميكنن
  • بدون نام ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
    1 0
    اون كابلهاي فيبر نوري و نتفليكس اگر در ايران بود مردم حتي سر كار هم نمي رفتند