از برگزیدگان صنعت ، معدن و اصناف استان زنجان تجلیل شد

در همایشی با حضور معظمی معاون وزیر و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان ، استاندار ، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی و فعالین عرصه اقتصادی و تولید استان ، از 23 برگزیده صنعت ، معدن و اصناف استان تجلیل بعمل آمد.

به گزارش خبرآنلاین، در آغاز این همایش  ناصر فغفوری ، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین با اشاره به وضعیت بخش صنعت ، معدن و تجارت استان گفت : هم اکنون حجم سرمایه گذاری به بهره برداری رسیده در استان ۶۷۰۰ میلیارد تومان است که این میزان در پایان سال ۹۲ ، ۲۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی تصریح کرد : میزان جواز تاسیس صادره در استان ۱۶ هزار میلیارد تومان می باشد که بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان از آن از پیشرفت فیزیکی بالای ۲۰ درصد برخوردار بوده است.

فغفوری یادآور شد : لیست بیمه اجباری استان در سال جاری ۱۱۰ هزار نفر می باشد که بخش عمده آن در حوزه صنعتی و معدنی فعال هستند.

وی با اشاره به رشد میزان صادرات استان عنوان کرد : میزان صادرات استان در سال گذشته بالغ بر ۴۵۰ میلیون دلار بوده که این میزان ۱۲۰ درصد از صادرات پیش بینی شده را محقق کرده است.

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان افزود : ۲۴ کشور به بازار صادراتی استان افزوده شده که حاکی از تنوع بخشی بازارهای صادراتی استان است.

وی در ادامه بزرگترین مشکل واحدهای تولیدی استان را عدم تزریق ارز و تامین مواد اولیه دانست و اظهار داشت: باید تدابیر و اقدام جدی در زمینه تامین ارز به گروههای ۱ ، ۲ و ۳ صورت گیرد.

فغفوری خاطر نشان ساخت : تامین مواد اولیه پتروشیمی جزء اقدامات ضروری است و واحدهای پتروشیمی باید پس از تامین نیاز داخلی کشور اقدام به صادرات نمایند.

در ادامه این همایش فریدون احمدی ، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما باید در مقابل تحریم ها برنامه های ضد تحریم تدوین کرده و با اقدام هوشمندانه و منسجم به صورت واقع بینانه با تحریم ها برخورد کنیم.

وی عنوان کرد: در صورتی که در زمینه تحریم ها به درستی عمل نکنیم ، فشار به مردم منتقل خواهد شد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به ایجاد مشکلات ناشی از عدم تفویض اختیارات مرکز به استان ها یادآور شد: یکی از مشکلات بزرگ ما در استان تمرکز اختیارات در مرکز است چرا که با تفویض بخشی از اختیارات به استان می توان مشکلات واحدهای تولیدی را با توجه به شرایط استانی مرتفع ساخت.

در این همایش درویش امیری استاندار زنجان اظهار داشت : در این وضعیت ویژه کشور، دولت، تولیدکننده ها، بخش خصوصی و مردم باید هوشمندانه عمل کنند.

درویش امیری تاکید کرد: باید همه باهم در سایه وحدت و انسجام ملی در صدد رفع مشکلات و پیروزی در جنگ اقتصادی که دشمن راه انداخته باشیم.

استاندار زنجان با انتقاد از عده ای سودجو و کاسب تحریم، گفت: قرار نیست برخی در این شرایط از تحریم ها کاسبی کنند، هرکسی با هر مسئولیت و لباسی که ارز دولتی دریافت کرده است، باید با همان قیمت مواد اولیه کارخانه ها یا کالای مورد نیاز را به مردم عرضه کند.

وی تصریح کرد: توقع جامعه از مسئولان دولتی برخورد شدید با هر کاسب تحریمی است که باعث به مشقت افتادن مردم از نظر اقتصادی می شود.

استاندار زنجان اظهار داشت: مسئولان برای خدمت به همه مردم لباس رزم پوشیده و در میدان نبرد اقتصادی هستند و انتظار دارند همه برای کشورشان پای کار بیایند.

در پایان همایش معظمی معاون وزیر و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت : تبادل ارز در بازار ثانویه بین واردکنندگان و صادرکنندگان شروع شده که قطعا باعث کاهش التهاب قیمت ارز و مانع سوداگری خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت مشارکت مستمر کارشناسانه بخش خصوصی صنعت و معدن در بازنگری و تدوین ساز و کارهای تخصیص ارز و گروههای کالایی ، خواستار ارایه پیشنهادهای دقیق و سریع کارشناسی شده از طریق سمن های تخصصی شد.

رییس هیات عامل ایدرو اظهار کرد: شایسته است بر اساس شرایط خاص کشور پیشنهادهای سراداران و سربازان اقتصادی و تولیدگران برای حمایت از تولید داخلی و اصلاح و چابک سازی بیشتر سازو کارهای فعلی ارایه شود تا از طریق مسئولان به شورای عالی هماهنگی های اقتصادی کشور که به همین منظور و با دستور مقام معظم رهبری با حضور سران قوا و مقام های بلندپایه تشکیل شده است منتقل شود.

وی یادآور شد : شرایط ویژه کشور برای مقابله با تحریمهای یک جانبه و ظالمانه آمریکا در مهلت های باقیمانده را مستلزم انعطاف پذیری ، سرعت عمل و تعامل بخش دولتی و خصوصی دانست .

شایان ذکر است در پایان همایش از 23 برگزیده صنعت ، معدن و اصناف استان تجلیل بعمل آمد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =