ایسنا نوشت: منابع ترکیه‌ای فاش کردند، تیم عربستانی که عامل قتل جمال خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول هستند از عملیات قتل و مثله کردن جسد وی تصویر برداری کرده‌اند.

به گزارش شبکه الجزیره، منابع ترکیه‌ای اعلام کردند: تیم عربستانی که جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد عربستانی را در کنسولگری این کشور در استانبول به قتل رسانده بودند از عملیات کشتن وی و مثله کردن جسدش تصویربرداری کرده و آن را با خود به ریاض برده‌اند.

جسد خاشقچی الان کجاست؟

این اطلاعات در حالی فاش شده که قرار است امروز (سه‌شنبه) رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه درباره این پرونده سخنرانی کند. وی متعهد شده که تمامی جزئیات و حقایق مربوط به سرنوشت خاشقجی را فاش کند.

منابع تأکید کردند: سخنرانی اردوغان درباره این پرونده قبل از پایان رسمی تحقیقات نشان می‌دهد که بازپرسان ترکیه‌ای اسناد و مدارک موثق درباره قتل عمدی خاشقجی در داخل کنسولگری را در اختیار دارند.

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه بعد از نشست کابینه این کشور گفت: رئیس‌جمهوری ترکیه از همان ابتدا تاکید کرده که هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره پرونده خاشقجی مخفی باقی نخواهد ماند و تحقیقات در چارچوب قانونی ادامه خواهد داشت.

وی گفت: هدف نهایی ما دستیابی به تمامی ابعاد و جزئیات این پرونده است. این وظیفه و مسؤولیت ماست. این مساله به روابط میان ترکیه و عربستان ربطی ندارد و دو طرف تصمیم خود را برای دستیابی به جزئیات این حادثه اعلام کردند. عربستان کشور بسیار مهمی برای ماست و نمی‌خواهیم این پرونده آسیبی به روابط ما با این کشور بزند. مسئولان عربستانی نیز مسئولیت اعلام کردن جزئیات این پرونده را دارند.

مسؤولان ترکیه‌ای اخیرا اعلام کردند که اسناد و نوارهای صوتی و تصاویری در اختیار دارند که قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان و مثله کردن جسد وی به دست تیم ۱۵ نفره عربستان را ثابت کند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =