رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا امروز را مانند روزهای دیگر طوفانی آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده که حملات توئیتری او دیگر بخشی از برنامه روزانه او شده است امروز هم توئیت‌هایش پر اشخاص مهم از جمله مک مستر را گرفت.

دونالد ترامپ صبح امروز با سه رشته توئیت دموکرات ها، اف بی آی و در نهایت مک مستر مشاور ویژه خود را مورد حمله لفظی قرار داد و آنها را هریک به سهم خودشان در امورات کشوری متهم کرد.

ترامپ در اولین توئیت علیه دموکرات ها نوشت: « درست مانند مسئله داکا (طرح مهاجرتي) که دمکرات ها نمي خواستند مشکل آن حل شود، آنها چرا در دولت اوباما که هم اکثريت مجلس نمايندگان و هم سنا را در دست داشتند، قانون کنترل سلاح را تصويب نکردند. زيرا آنها نمي خواهند اين کار انجام شود و اکنون فقط حرف مي زنند!»

به دنبال تیراندازی اخیر در مدرسه ای در پارکلند فلوریدا که دست کم 17 تن کشته شدند و انتقادها از نبود قانون کنترل سلاح و فشارها به دولت ترامپ برای تصویب این قانون افزایش یافته است و احزاب جمهوری خواه و دمکرات نیز به انتقاد و متهم کردن یکدیگر می پردازند، ترامپ در پیام توئیتری خود دمکرات را مقصر دانسته است.

 

 

 

ترامپ در توئیت خود که باز هم مربوط می شد به حمله پارکلند، اف بی آی را مورد حمله قرار داد و نوشت: «اگر اف‌بی‌آی زمان کمتری را صرف تحقیقات در خصوص پرونده روسیه کرده بود، می‌توانست مانع کشته شدن ۱۷ تن و زخمی شدن ۱۴ تن دیگر در تیراندازی چند روز گذشته در یک دبیرستان در فلوریدا شود!»

رییس جمهور آمریکا در توییتر خود نوشت: «بسیار تاسف بار است که اف‌بی‌آی به هیچ‌یک از سرنخ‌ها در رابطه با تیرانداز مدرسه فلوریدا توجه نکرد. این قابل قبول نیست. آنان زمان بسیار زیادی را صرف تلاش برای اثبات تبانی روسیه و کمپین انتخاباتی ترامپ می‌کنند. تبانی‌ای وجود ندارد. به وظایف اساسی خود بازگردید و همه ما را سربلند کنید.»

اظهارات ترامپ پس از آن صورت می‌گیرد که اف‌بی‌آی در روزهای گذشته اعلام کرد، هنگامی که در اوایل سال جاری میلادی اطلاعاتی درباره نیکلاس کروز، متهم ۱۹ ساله تیراندازی دبیرستانی در فلوریدا به دستش رسید، این نشانه‌ها را پیگیری نکرد.

ترامپ با این توئیت دو تیر و یک نشان کرد، چرا که اف بی ای به تازگی تیم رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به ادعای دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا ۱۳ شهروند روس و سه نهاد روسیه را به تلاش برای ایجاد نفاق در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرد.

 

 

نفر بعدی سوژه توئیت های ترامپ به مک مستر رسید، وی که گویا اظهاراتی در مورد روسیه داشته است خشم رئیس جمهور ایالات متحده را برانگیخته است، وی بار دیگر برخلاف اظهارات یکی از معاونین ارشد خود حرف زد و این بار قرعه به نام این ژنرال امنیتی افتاد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه هیل، ژنرال مک‌مستر در جریان سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: مدرک مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی آمریکا مسلم و بی چون و چراست.

وی با اشاره به اعلام جرم علیه 13 تبعه روس که روز جمعه اعلام شد، گفت: با اعلام اف‌بی‌آی این سند و مدرک درباره مداخله سایبری روسیه در حال حاضر مسلم و بی چون و چراست.

ژنرال مک‌مستر افزود: سری جدید کیفرخواست‌ها در تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به ادعای دخالت روسیه در انتخابات، مدرک مسلم و بی چون و چرایی را نشان می‌دهد مبنی بر اینکه روسیه در این انتخابات مداخله کرده است.

اجماع نظر جامعه اطلاعاتی آمریکا این است که روس‌ها به دنبال تاثیرگذاشتن بر انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا بوده‌اند اگرچه تحقیقات آغاز شده در این رابطه هنوز به هیچ نتیجه قطعی مبنی بر اینکه روسیه بر نتیجه این انتخابات تاثیر گذاشته است، نرسیده است.

گزارش شده که مک‌مستر در جریان این سخنرانی به سوال مربوط به همکاری آتی آمریکا با روسیه در حوزه امنیت سایبری پاسخی نداده و تنها گفته "ما به شدت دوست داریم زمانی که روسیه صادقانه دست از جاسوسی بکشد، مذاکرات سایبری با این کشور داشته باشیم."

این اظهارات مک‌مستر پس از آن مطرح شد که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که کیفرخواست‌های جدید مولر تنها یک مشت "حرف مفت" هستند.

 



به گزارش خبرآنلاین ترامپ در واکنش به این اظهارات نوشت: مک‌مستر یکسری جزئیات را جا انداخته است. ژنرال مک‌مستر فراموش کرده که بگوید نتایج انتخابات سال 2016 توسط روس‌ها تاثیر نگرفته و تغییر داده نشده و تنها توطئه میان روسیه و هیلاری کج و کوله، کمیته ملی دموکرات‌ها و دموکرات‌ها بوده است. در ضمن سابقه کثیف آنها، اورانیوم، سخنرانی‌ها، ایمیل‌ها و ماجرای کمپانی پودستا را نیز فراموش نکنید.»

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =