۰ نفر
۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۴
ویس محور گردشگری شهرستان باوی

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان طی بازدیدش از پتانسیل های ویس بر مشارکت جوامع محلی در امر گردشگری تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین، مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان از جاذبه های تاریخی و پتانسیل های گردشگری شهر ویس به دعوت اداره میراث فرهنگی شهرستان باوی و جمعی از فعالان اجتماعی و فرهنگی شهر ویس بازدید کرد.

در راستای تلاش برای شکوفا شدن پتانسیلهای بالقوه گردشگری استان با تکیه بر ظرفیتهای جوامع محلی و حمایتهای دولتی مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص رویدادهای تاریخی فرهنگی شهر و همچنین نحوه جذب و افزایش زمان ماند مسافران عبوری از شهر ویس موضوع بحث بود.

استفاده از برندینگ شهری و معروف شدن شهر به یک محصول خاص برای تبدیل شهر ویس به یک برند کشوری، تبیین تاریخ شهر،  تشریح نحوه سکونت و شناسایی بافت تاریخی شهر، تعریف بارگاه اویس قرنی صحابه رسول که تاریخ شهر ویس را حداقل به 14 قرن قبل پیوند می دهد و دلیل حضور ایشان در منطقه مورد بررسی قرار گرفتند.

همچنین ظرفیتهای گردشگری ساحلی با توجه به ساحل زیبای شهر ویس، ایجاد موزه صنعت برق با توجه به قدمت نیروگاه رامین،

نحوه تقابل مردم محلی در هنگام تجاوز متفقین به کشور در سال 1320 از جمله محورهای مورد بحث در این نشست بود.

ترسیم نقشه راه گردشگری در شهرستان باوی بر گرفته از آداب و سنن جوامع محلی مد نظر قرار گرفت و برای بررسی کاملتر به جلسات کارشناسی اتی موکول شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =