تیم کوهستان پایگاه سیلوانا در یک عملیات حساس و پر مخاطره، پس از ۱۳ساعت فعالیت بی وقفه موفق به نجات ۳ نفر از کوهنوردان حادثه دیده شدند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی هلال‌احمر، بنا بر اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC) استان مبنی بر مفقودی سه کوهنورد در ارتفاعات میرداوود در روز جمعه ساعت ۱۶:۳۰، تیم پایگاه کوهستان سیلوانا با جمع آوری تجهیزات مورد نظر عازم منطقه شده و بعد از طی کردن مسیر سیلوانا تا ارومیه و طی فاصله روستای گوران آباد سرو و میر داوود ، در ساعت ۱۹:۴۵ به زیر دیواره ها و پرتگاهی که اشخاص گیر کرده بودند می رسند.

نهایتا تیم امداد با پیدا کردن محل حادثه از بالای کوه و با برپایی کارگاه با فرود به داخل شکاف عمیقی به عمق تقریبی ۸۰ متر به افراد گیر افتاده رسیده و با وجود مسیر شکافی با شیب های ۷۰ تا عمود و حتی منفی، سرانجام با استفاده از سفره نجات و همراهی خود مفقودین در ساعت ۳:۱۵ همگی به بالای ‌شکاف رسیده و رهاسازی می شوند.

با جمع آوری کارگاه و ارزیابی مصدومین و تغذیه آنها همچنین روشن کردن آتش برای گرم کردنشان، در ساعت ۳:۳۸ بامداد، مسیر صعب العبور با شیب های متعدد و شکاف های عمیق را طی کرده و در ساعت ۶:۰۵ به محل روستا رسیده و مفقودین تحویل مرزبانی و خانواده هایشان شدند.

برف در سیلوانا منجر به مفقود شدن چند گردشگر و مرگ يک تن از آنان شد

همچنین درپی بارش برف و عدم توجه مردم به وضعیت جوی، چند گردشگر كه براى تهيه سبزى و گشت و گذار به دامان طبيعت رفته بودند ، بارش ناگهانى برف و سرمازدگى مانع عبور آنان از منطقه شد و يكى از همراهان اين افراد جان خود را از دست داده و سرانجام بازماندگان اين حادثه از راه دره برده سور سيلوانا خود را به اين بخش رساندند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =