فایضه کامیاب از خوانندگان زن موسیقی ایرانی است که فصل تازه‌ای از فعالیت‌هایش را با همکاری پیمان خازنی آغاز می‌کند. او سعی دارد فضایی از موسیقی کهنه و نو را تلفیق کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فایضه کامیاب می‌خواهد فصل تازه‌ای از فعالیت‌هایش در عرصه موسیقی را با پیمان خازنی رقم بزند. کامیاب دراین باره گفت: «در تلاشیم تا بتوانیم با رویکردهای معاصر در موسیقی جدید ایرانی فضاهای تازه‌ای تجربه کنیم. منظورم از موسیقی جدید ایرانی، طبقه‌بندی میان کهنه و نو یا تقابل دو گونه از موسیقی نیست.»

او ادامه داد: «امروزه موسیقی ایرانی دستخوش تغییراتی در ساختار و نوع مخاطب شده است که گفتمان تازه‌ای می‌طلبد. این گفتمان در درون خود مشغول آزمون و خطاست و به نوعی شبیه یک طفل نوپا در حال حرکت است. از طرفی موسیقی زندگی من است. ما موسیقی کار می‌کنیم که حال‌مان خوب شود.»

خواننده‌ اپرای «لیلی و مجنون» در خصوص همکاری با خازنی گفت: «پيمان خازنی، آهنگسازی با رويكرد متفاوت است. او مانيفست خود را برای آهنگسازی دارد و با انديشه و مطالعه گذشته و نگاه به آينده سعی در خلق آثار نو دارد. به همین خاطر فکر کردم که همکاری با ایشان می‌تواند در مسیری که به آن اعتقاد دارم، منجر به نزدیک شدن به آن ایده شود.»

کامیاب گفت: «با توجه به موقعيت بانوان مشخصا خوانندگان زن ( نوازندگان زن از اين جريان مستثنی هستند چرا كه تقریبا بستر كافی برای ارائه فعاليت‌های هنری خود را دارند)، اتمسفر كافی برای ارائه فعاليت سوليستی وجود ندارد و تنها محدود به فضای مجازی است. تنها در صورت باز بودن فضای ارائه قانونی است كه مي‌توان از نقد آثار توسط اساتيد برجسته برخوردار شد؛ بدين ترتيب كه منتقدان ريزبين آثار را مورد بررسی قرار دهند و كيفيت مطلوب يا غير مطلوب آن آثار را بيان كنند. وقتی اين مهم اتفاق نمی‌افتد پس آثار مورد نقد قرار نگرفته و كيفيت تحت تاثير اين جريان قرار می‌گيرد.»

فایضه کامیاب

او ادامه داد: «از جهت ديگر، خوانندگان زن، با توجه به نداشتن فضای ارائه قانونی آثارشان، متاسفانه حتی مورد كم لطفی برخی آهنگسازان نيز قرار می‌گیرند؛ بدين ترتيب كه آهنگسازان، قطعه‌هایی كه به لحاظ ادبيات و موسيقی و ساير عوامل موثر در يك اثر، سطح بالایی دارند را در اختيار خواننده زن قرار نمی‌دهد چرا كه وقتی انتشار مطلوبی از طرف خواننده زن به دلايل ذكر شده در پي ندارد، پس آنرا در اختيار خواننده مرد قرار می‌دهد تا بهره مندی مناسب تری، از جهات مختلف، برای خود داشته باشد.»

فایضه کامیاب تا کنون از دانش موسيقی آوازی شاپور رحیمی، حمید رضا نوربخش، نغمه غلامی و علی اصغر شاهزيدی بهره گرفته است.

از فعاليت‌های او می‌توان به سرپرستی گروه بانوان شوكران، همکاری با مجید درخشانی، ناصر مسعودی، خوانندگی در موسیقی فیلم سينمایی «نرگس مست» به کارگردانی جلال‌الدین دری، خوانندگی در موسيقی فيلم مستند «ماناسلو»، بازيگری و خوانندگی نقش ليلی در نمايش «ليلی و مجنون» اشاره کرد.

241243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 802958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =