فارس نوشت: ثبت بیش از 4 هزار و 450 پس‌لرزه بعد از زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان‌ماه سال گذشته مردم مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه را به این باور رسانده که شاخص مقاوم‌سازی مهم است.

ثبت بیش از 4 هزار و 450 پس‌لرزه بعد از زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان‌ماه سال گذشته مردم مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه را به این باور رسانده که شاخص مقاوم‌سازی مهم است؛ دیگر ترویج این فرهنگ در این دیار نیازی به تبلیغ ندارد هر روز که می‌گذرد چند واحد در مناطق زلزله‌زده مقام‌سازی می‌شوند.

زلزله مهیب 21 آبان‌ماه به 9 شهر و یک‌هزار و 923 روستای استان کرمانشاه آسیب رساند که در جریان آن خانه‌های زیادی فرو ریخت، تعدادی آسیب دید و خیلی‌ها نیز باید تعمیر شوند.

زلزله کرمانشاه

اهمیت خود مردم برای ساخت خانه‌های محکم و مقاوم در مناطق زلزله‌زده استان کردمانشاه به خوبی مشهود است.

حدود 103 هزار واحد مسکونی در زلزله 7.3 ریشتری آسیب دیده که 35 هزار واحد احداثی و 68 هزار واحد تعمیری است؛ حال پس از گذشت 10 ماه از زلزله به گفته رئیس ستاد بازسازی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه، اغلب واحدهای تعمیری آماده استفاده‌ شده‌اند.

رضا خواجه‌ای از اجرای سقف 17 هزار و 270 واحد مسکونی خبر داد و اظهار داشت: کار گچ و خاک 11 هزار و 328 واحد و نصب در و پنجره 9 هزار و 477 واحد دیگر نیز در حال اجرا است.

پایان تابستان نزدیک است و مطابق برنامه و قول‌های مسؤولان باید 12‌هزار‌مین واحد روستایی بازسازی شده آماده افتتاح شود، رئیس ستاد بازسازی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه می‌گوئید، امیدواریم با انتقال سهمیه سیمان و آهن به مناطق زلزله‌زده و همکاری و مشارکت 100درصدی مردم اولویت نخست در روستاها به پایان رسد و این وعده محقق شود.

بنیاد مسکن مقاوم‌سازی یک‌هزار و 300 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده را در دستور کار قرار داده و تسهیلات پرداختی به متقاضیان هم معادل تسهیلات ساخت‌وساز در این مناطق است.

گرانی مصالح و کمیاب شدن برخی اقلام این روزها روند بازسازی به ویژه در شهرهای زلزله‌زده را با اخلال ایجاد کرده که به نظر می‌رسد با اجرایی شدن مصوبه تسهیلات جدیدی هیأت دولت (5 میلیون تومان بلاعوض و 10 میلیون تومان وام تکمیلی مختص متقاضیان شهری و 5 میلیون تومان بلاعوض و 5 میلیون تومان وام تکمیلی مختص متقاضیان روستایی)، روند ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده سرعت بیشتری به خود بگیرد.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =