مهر نوشت:‌ یک مقام مسئول در سازمان حمایت از انجام ۵۰۰ هزار بازرسی از بازار کالاهای اساسی پرمصرف خبر داد و گفت: نظارت بر بازار کالاهای اساسی ادامه دارد.

محمدحسین موحدنژاد، مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به عملکرد سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور در خصوص بازرسی و نظارت از بازار اقلام اساسی طی شش ماهه نخست سال جاری، گفت: هیچ مشکلی برای تامین کالاهای اساسی و ضروری در کشور وجود ندارد.

بازرسی اصناف

بازرسی اصناف

 

وی افزود: در راستای اقدامات حمایتی و نظارتی به منظور کنترل دقیق‌تر قیمت بازار کالا و خدمات، طی شش ماهه اول سال جاری در مجموع  تعداد ۵۲۱هزار و ۱۰۹ مورد بازرسی توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در بخش کالاهای اساسی از جمله لبنیات، برنج و روغن نباتی صورت گرفته که از تعداد کل این بازرسی‌ها، برای ۱۷۵۸ واحد تولیدی و توزیعی لبنی متخلف پرونده تشکیل و برای صدور رأی به ادارات کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

موحدنژاد، ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده برای متخلفان در این بخش را بیش از ۷ هزار و ۱۲۲ میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: در پی افزایش قیمت انواع روغن نباتی و به دنبال آن افزایش کاذب تقاضا به دلیل جو روانی، بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها به منظور جلوگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب، با تشدید نظارت بر واحدهای عمده، خرده و انبارهای نگهداری کالا، تعداد ۱۱۷۲ واحد متخلف را به اتهام گرانفروشی و عدم عرضه، شناسایی و پس از انجام تحقیقات تکمیلی با پرونده های تخلف جداگانه جمعاً به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال به هیئت های رسیدگی به تخلفات صنفی معرفی کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: در خصوص نظارت بر میوه و تره بار، در همین مدت مجموعا ۱۳۳ هزار و ۶۳۱ مورد بازرسی از سطح انبارها، سردخانه های محل نگهداری میوه، میادین اصلی و بازارهای میوه و تره بار شهرداری و واحدهای صنفی مرتبط صورت گرفته است.

موحدنژاد، همچنین به اقدامات تعزیری در این خصوص و تشکیل ۹ هزار و۲۳۵ مورد پرونده تخلفاتی به ارزش بیش از ۱۹ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: تشکیل تعداد ۲هزار و ۴۷۱ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۶۸۴ میلیارد ریال در بخش عاملان صنفی عمده فروش و خرده‌فروش برنج از دیگر اقدامات سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور طی این مدت است که این پرونده ها برای صدور رأی به ادارات کل تعزیرات حکومتی استان ها ارسال شدند.

مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان درباره‌ آخرین بازرسی‌های انجام شده از بازار قند، شکر با بیان این‌که از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۴ هزار مورد بازرسی انجام شده است، بیان کرد: در این بازرسی‌ها ۱۸۸۹ پرونده‌ تخلف با ارزش ۲۶میلیارد ریال تشکیل شده است.

وی درباره‌ بازرسی‌های انجام شده در مورد کالاهای پروتئینی از ابتدای سال جاری تاکنون نیز خاطرنشان کرد: مجموع بازرسی‌های انجام شده در این خصوص ۱۵۷ هزار و ۵۰۵ مورد در ۳۱ استان کشور بوده که از این میان۶۳ هزار و ۷۳ پرونده تخلف به ارزش کل۲۷ میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی برای صدور رأی ارسال شده.

این مسئول اعلام کرد: نظارت ویژه بر تأمین، توزیع و قیمت کالاهای اساسی از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ، برنج، روغن نباتی، لبنیات و سایر اقلام پرمصرف ، از جمله فعالیت هایی خواهد بود که از این پس بصورت مستمر و در قالب گشت های مشترک انجام خواهد گرفت.

موحد نژاد ضمن اظهار اطمینان از وضعیت کالاهای اساسی و ضروری از جمله برنج، گوشت قرمز و مرغ، روغن و... در انبارهای مورد تائید که برخی از آنها مورد بازدید قرار گرفتند، خاطر نشان کرد: هیچ گونه مشکلی برای تامین و توزیع کالاهای اساسی در سطح کشور وجود ندارد و بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور با همه توان برای کنترل بازار و جلوگیری از سوءاستفاده متخلفان و سود جویان فعالیت می‌کنند.

او گفت: از هموطنان تقاضا می‌شود همچون گذشته در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه گرانفروشی، احتکار و اختفاء ، عدم اعلام موجودی، عرضه خارج از شبکه و عدم صدور فاکتور مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان در سراسر کشور منعکس نمایند تا در اسرع وقت اقدام قانونی متناسب معمول شود.

 

۲۲۳۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    0 0
    فروشگاههای زنجیره ای بزرگترین متخللان هستند که قیمت اغلب کالاهای پرمصرف رومخدوش کردند
  • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    0 0
    بازرسی که نتیجه ایی تاکنون نداشته