ترامپ تیلرسون را برکنار کرد/ پمپئو وزیر خارجه شد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، رکس تیلرسون وزیر خارجه این کشور را برکنار کرد.مایک پمپئو رئیس سازمان سیا جایگزین رکس تیلرسون شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ترامپ در صفحه توئیتری خود با اعلام این خبر نوشت:

مایک پمپئو رئیس سیا، وزیر امور خارجه جدید ما خواهد شد. او کارش را به خوبی انجام خواهد داد. از تیلرسون به خاطر خدماتش تشکر می کنم. جینا هسپل رئیس جدید سیا خواهد شد، که به نوبه خود اولین زن در این سمت است. به همه تبریک می گویم!

در همین راستا وب سایت سی ان ان اعلام کرد که یک مقام ارشد دولتی به این خبرگزاری اعلام کرده است که ترامپ در روز جمعه از تیلرسون خواسته بود تا از مقام خود کناره گیری کند.

رئیس جمهور آمریکا در این راستا معتقد بود که کناره گیری رکس تیلرسون در بهترین زمان ممکن انجام شده است. علت آن هم گفت و گوهای آمریکا با کره شمالی و دیگر مذاکرات تجاری مختلف واشنگتن است.

مایک پمپئو نیز طی اظهاراتی از رئیس جمهور آمریکا به خاطر سمت قدیم و جدید خود سپاسگزاری کرد.

پمپئو در اظهارات خود مدعی شد که  آمریکا تحت رهبری ترامپ از امنیت بیشتری برخوردار شده و وی مشتاقانه آماده است تا نماینده ترامپ و مردم آمریکا برای بقیه کشورها و همچنین عامل رونق ایالات متحده باشد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 762505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    29 23
    یک کار درست ولی دیر هنگام ، ترامپ باید زودتر از اینها وزیر محافظه کارش را برکنار میکرد،کنش و واکنشهای تیلرسون در برابر چالشها ابدا در حد وزارت خارجه امریکا نبود بخصوص در مورد سوریه و روسیه ،برخورد اهنین و قاطع باید در دستور وزیر جدید باشد
    • بی نام US ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      1 5
      شما آمریکایی هستی که فارسی بلدی؟
    • بی نام A1 ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      1 4
      واقعاً شما ایرانی هستید؟ طوری نوشته‌اید که آدم خیال می‌کند یک آمریکایی صاحب‌نظر و وطن‌دوست دارد در مورد وزیر خارجه کشورش اظهار نظر می‌کند. «برخورد آهنین و قاطع» آمریکا با سوریه و روسیه یعنی چه؟ یعنی سرشاخ شدن و شروع جنگ؟ و آیا به نفع «ایران» است؟ آمریکا به کدام کشور حداقل در منطقه ما حمله و آن را اشتغال کرده که مردمش خوشبخت شده باشند؟ افغانستان با 111 هزار کشته در این مدت؟ عراق تعداد کشته‌ها را نمی‌دانم اما می‌دانم آمریکا قبل از حمله مستقیم تقریباً 500 هزار کودک عراقی را با تحریم عراق کشته؟ لیبی؟ مخالفت با جمهوری اسلامی یک مسأله است و دشمنی با ایران مسأله‌ای دیگر. شما را به خاطر خدا و به خاطر ایران و ایرانی، کمی منصفانه و «واقع‌گرایانه» به نتایج اقدامات آمریکا در منطقه بنگرید.
    • کریم IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      3 0
      البته آهنش خیلی وقته زنگ زده
  • بی نام A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    35 10
    و اینچنین جنگ آغاز می شود.
    • بی نام US ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      0 0
      برجام سایه جنگ رو از بین برده. چرا تو دل مردم رو خالی می کنید؟
  • مهناز A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    0 2
    برا ایران بد میشه یا خوب؟