با توجه به این‌که از آبان‌ماه تحریم‌های نفتی و بانکی آغاز می‌شود، این سوال مطرح است که آیا بهتر نیست حاکمیت دلار در معاملات ارزی با کشورهای دیگر به پایان برسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از نوسان شدید قیمت‌ها در بازار ارز، در تصمیم هیات دولت در فروردین‌ماه امسال قرار شد دلار از معاملات ارزی حذف و یورو جای آن را بگیرد، اما به نظر می‌رسد هنوز این اتفاق آن‌طور که باید، نیفتاده است.

در این میان، حتی برخی کارشناسان معتقدند که دلار به زودی موقعیت خود را به عنوان ارز مسلط بر بازارهای جهانی از دست خواهد داد.

در این شرایط، این سوال مطرح است که با توجه به این‌که از آبان‌ماه تحریم‌های نفتی و بانکی آغاز می‌شود، بهتر نیست حاکمیت دلار در معاملات ارزی ایران با کشورهای دیگر به پایان برسد؟

بازار ارز

 

17225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 70
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    دلار به هیچ وجه جایگزین نداره ، این حرفا برای سه کشوری زده شده که تحریم مستقیم امریکا هستند
    • بی نام RO ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
      امریکا خیلی از کشور ها رو تحریم کرده ایران روسیه و ترکیه ونزوءلا وغیره الانم جنگ اقتصادی و ارزی با چین و اروپا وکانادا راه انداخته و هر کی هم خلاف خواسته هاش باشه تحریم و یا تهدید به تحریم میکنه حتی مثل این داستان اخیر قضات دادگاه های بین المللی خوب به خصوص کشور های تحریمی لا اقل در مراودات بین خودشون از ارز های جایگزین استفاده نمیکنن امریکا چون دلارش پایه اقتصاد دنیا هست سال 2008 بحران اقتصادیش باعث پس لرزه های اقتصادی در تمام جهان شد
    • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
      تجربه نشون داده هرکاری ایران با همکاری روسیه یا ترکیه انجام داده اوضاع رو بدتر کرده اینم همون میشه اصلا ایران و روسیه و ترکیه در اقتصاد دنیا عددی نیستن که تعیین کننده باشن
    • میلاد حمیدی IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
      85 2
      به نظر من کاهش ارزش پول یک کشور یک چیز ماهوی است. اینگونه نیست که دلار بالارفته باشه بقیه واحد ها ی پولی پایین مونده باشن. به تبع اون یورو هم بالا رفته. حتی افغان و لیر هم خیلی در مقابل ریال ما قد کشیدن. پس مشکل اقتصاده. استفاده از ارز دیگر تنها عوض کردن پیمانه است و مشکلی رو حل نمیکنه.
    • اهوازی A1 ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
      1 5
      چرا جایگزین دارد یا یوان چین و یا یورو به شرطی که دولت تمام ریال را برچیند و جایگزین ان را با ارز قوی تر قرار دهد و وقتی که وضع به تعادل رسید پول جایگزین ملی قرار دهد وقتی من بی سواد با رانتی که در بانک دارم پول بانک را بصورت وام میگیرم و ان را دلار میخرم و بلافاصله دلار را میفروشم و بدهی بانک را میدهم معلوم است که دولت با یک منبع لا یتناهی ریال مواجه میشود که دلار را می بلعد
    • مصطفی A1 ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
      2 4
      خبر آنلاین این چه سوالی میپرسی بابا کشور اقتصاد دان داره نه کسی که الان تو بدنه دولت اساتید اقتصاد دارم برید از اونا بپرسید مگه مردم اقتصاد دان هستن و.واقعا اگه دلتان برای افزایش آگاهی مردم میسوزه خب مقالات اقتصادی قرار بدید
  • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    207 5
    این چه سوالیه که میپرسید ؟ اصلا سوالی بود یا خبری؟
    • A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
      1 7
      باید با دلار مبارزه کنیم
    • عباس A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
      3 8
      99 درصد نظراتی که توی خبر آنلاین گذاشته میشه خلاصه اش اینه: من میدونم، ما بدبخت میشیم. من میدونم ما کاری نمیتونیم بکنیم. من می دونیم ما و روسیه و سوریه و ترکیه هیچ کاری نمی تونیم بکنیم. من میدونم آمریکا هر کاری بخواد می کنه، واقعا اون شخصیت منفی من میدونم سریال گالیله چقدر توی ما زیاد شده
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    326 8
    با عرض پوزش اقتصاد ما ارتباطی با معامله با دلار یا یورو یا ارزهای دیگه نداره اقتصاد ایران بیماره و این مشکل داخلی هست و کوچکترین عامل خارجی تو این موضوع دخالت نداره مشکل مدیریت نالایق داخلی هست که دلار یا ارزهای دیگه اینقدر تاثیر گذار هستند دنبال راه حل اساسی باشیم بهتره خودمون رو گول نزنیم و دنبال نخود سیاه نریم
    • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
      36 8
      دوست گرامی ایران یک دهکده کوچک نیست یک کشور بزرگ و به لحاظ اقتصادی پیچیده است که مانند همه کشورهای جهان اقتصادش با اقتصاد جهانی گره خورده است. تاثیرگذاری شدید بازار ارزهای بین المللی بر روی اقتصاد امری انکار ناشدنی است. البته که همانطور که فرموده اید مشکل مدیریت نالایق داخلی نیز مانند مشکل ارزهای بین المللی بر کسی پوشیده نیست.
  • محمد علی IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    245 2
    ما که اکثریت قریب به اتفاق هنوز دلار را لمس نکرده و ندیده ایم چکاره ایم که نظر بدهیم مسئولین کشور خود بهتر می دانند چه کنند اوضاع به این گل و بلبلی نتیجه کار این عزیزان است که مشاهده میفرمائید
  • شهاب A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    دنیابادلارمعامله وتجارت میکنه بعدماباچی معامله کنیم؟این هم شدسوال؟
  • بهزاد IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    196 3
    خودتونو گول بزنید اره عوض کنید؛ مثل اینکه ۵ تا صفر از ریال بردارید
  • حسنعلی A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    هر پولی برای اینکه بتواند در دنیا جا باز کند باید رقبا را کنار بزند تاحالا فقط دلار بوده ولی فکر کنم دوره اش تمام شده پس پیش به سوی دنیای پسادلاری .................
    • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
      35 4
      دل خوش سیری چند ...
  • جواد RO ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    114 5
    هیچ فرقی نمیکند برای ما چه حسن کچل چه کچل حسن اقتصاد ما مریضه حالا به این مریض سرطانی شما قرص سرماخوردگی بده اول باید اقتصاد درست بشه متاسفانه اقتصاد ما از سال 84 به بعد با ورود جریان نقدینگی برای ساخت مسکن مهر و عدم مدیریت صحیح یارانه ها به این شکل رسید حالا این نقدینگی سردرگان وارد بازار ارز مسکن و طلا شده و باعث تورم شده
  • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    باید مبادلات کالا به کالا بشه. وقتی دلاری نیست تنها راه اینه. از کشورهایی مثل کره و ژاپن فقط به شرطی باید محصولات الکترونیکی خرید که بجاش نفت خریداری کنند. هر کشوری از تحریم های آمریکا پیروی کنه نباید ایران بازار فروش محصولاتش باشه. مردم هم باید تعصب ملی بیشتری داشته باشند و برخی برندها رو تحریم کنند.
    • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
      113 3
      آره درسته مبادله کالا به کالا چند سال پیس زمان در دولت قبل ، به کشور چین نفت میدادیم و در مقابل زین اسب می گرفتیم اینجوری مبادله کالا به کالا می کردیم.
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    123 2
    من مگه کشور های دیگرم؟ یا دلارم یا چی؟نظر من در کوچکترین موضوعات کشور خودم هم پرسیده نمیشه حالا یه کشور دیگه بیاد نظر از من بپرسه؟
  • فرجاد RU ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    172 4
    اگر اینکار شدنی بود توی این 40 سال انجام میدادند
  • بی نام DE ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    24 5
    اصل باید این باشد که ارزش پول ملی افزایش یابد که اقتصاد ضربه نبیند که ضربه به اقتصاد به منزله از بین رفتن فرهنگ است، هر کاری باید صورت بگیرد که اقتصاد حفظ شود که پول ملی ارزشش پایان نیابد، با حذف دلار باشد، با رونق و حفظ کارخانجات و تولیدات باشد،با خودکفایی در تهیه مواد خام و مشابه سازی وسایل صنایع باشد و...،کشوری که پیشرفت و خودکفا باشد، دلار تاثیر زیادی روی اقتصادش ندارد، تنها برهه ای خوب است، اما خودکفایی یکعمر اقتصاد و زندگی مردم را بیمه می کند
  • بی نام RO ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    92 2
    حالا من از شما خبر انلاین سوال میکنم:ایا اصلا امکان هم چین چیزی که مطرح میکنید هست؟
  • بی نام US ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    18 37
    سوال تخصص است و باید اهل فن و اقتصاددانان بگویند . نظرسنجی باید در سطح دانشکده های اقتصاد سراسر ایران باسد تا جامعیت داشته باشد و گرنه من مهندس ساختمان از دید خودم و رشته تحصیلی ام در نظرسنجی شما شرکت می کنم و احساسی است.
  • بی نام RO ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    108 2
    یه سوال؟چرا هر روز ما باید به فکر راه کار های عجیب و غریب برای نفس کشیدن توی مملکت خودمون باشیم؟چرا باید پرسیدن این سوال از طرف شما برای ما مردم عادی باشه و فکر کنیم واقعیت دنیا این هست؟چرا باید فکر کنیم همه دنیا بد هستند و ما خوبیم؟چرا ما میخواهیم از یه ابشار بلند سر بالایی بریم؟چرا ما 40 سال هستش که یه جور دیگه فکر میکنیم و فکر میکنیم درست فکر میکنیم؟کلا چرا بقیه دنیا مثل ما فکر نمیکنند؟چرا ما کل دنیا رو دشمن فرض میکنیم اونها هم ما رو دشمن فرض میکنند؟
    • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
      27 1
      در ادامه نوشته شما دوست گرامی: بعد از چهل سال کدام کشور دنیا مدل اقتصاد و سیاست ما را در کشورش عملیاتی کرده است؟ چرا باید مسیر عجیب و غیر منطقی انتخاب کنیم که مجبور به کتمان روشنی روز در روز و سیاهی شب در نیمه شب بشویم؟ چرا دوستان ما کشورهای معلوم الحال با سیاستهای ناپایدار هستند و همگی به طور سنتی به دشمن شماره یکمان اسرائیل ارادتی بسیار عمیق دارند؟
  • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    44 1
    خیلی خوبه... برای اینکه یک بار از بالا رفتن دلار سود میکنیم، یک بار از بالا رفتن ارز کشور ثالث نسبت به دلار، به بار از کاهش ارزش ارز کشور ثالث نسبت دلار،چندین بار هم از طاقچه بالا گذاشتن ارزش کشور ثالث.... خیلی خوبه؟ واقعا یک نفر ما تو اقتصاد کشور نداریم که چجوری فکر کرده این فکر رو... عجب مخی؟؟؟؟
  • حسین A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    55 2
    به قول یه بنده خدایی اینجا واسه رسیدن راهی جز رفتن نیست. دلار باشه ، یورو باشه یا هر کوفت و زهر مار دیگه
  • بی نام US ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    3 25
    دولت باید با فروش سهام نقدینگی رو مهار کنه با واسطه بانک ها ..یک زمانی سهام توی ایران ارزش داشت و مردم سرمایه گذاری خوبی می کردند مثل سهام سیمان و غیره
  • بی نام US ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    2 78
    اگه کشور های همسایه قبول کنند با ارز خودشان با ما معامله کنند خوب چه مشکلی پیش میاد؟
  • رضا A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    59 0
    آقا ای چه سئوالیه؟ شما که نمی تونی آزاد و بدون ترس سئوال بپرسی چرا نظر سنچی میزاری؟
  • بی نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    82 0
    مگه نظر مردم هم مهمه //ضمنا عمرا بشه اینکار رو کرد
  • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    3 68
    من به شخصه معتقدم در صورت ادامه سیاستهای کنونی دولت امریکا ، دلار نقش فعلی خود را از دست خواهد داد اما مسله گسترش تجارت با کشورهای دیگر در صورتی که مبنای اقتصادی داشته باشد نه سیاسی ، با هر ارزی مفید خواهد بود.
  • احمد IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    60 0
    خیر ایران وایرانی را قربانی سیاسیون نکنید
  • صادق راستگو A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    39 6
    1تولید فناوری های نوین و تجاری کردن آنها در تمام زمینه های پزشکی ، فضائی ،کشاورزی و ... تقربا بطور کامل منشا آمریکائی دارند و نیاز امروز بشر هستند پس کشوری که در این زمینه پیشرو باشد حاکم اقتصاد جهانی خواهد بود و پول او نیز حاکم خواهد بود . پس قدرت دلار ناشی از تولید فناوری های نوین و بروز است . بفرمائید که کشور چین جز سرقت مالکیت معنوی و صدور فناوری های سرقت شده به سایر کشور ها چه خدمتی به بشریت کرده است . همینطور کشور خشن روسیه جز فروش منابع زیرزمینی و تولید جنگ افزار چه هدمتی به بشریت در زمیه پزشکی صنعتی و کشاورزی کرده است . تولید هر فناوری نوین و تجاری کردن آن سال ها به تحقیق و توسعه و هزینه های کلان دارد ولی سرقت آن از در یک چشم بهم زدن اتفاق می افتد . خود قضاوت کنیید .
    • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
      25 2
      دقیقا. کامپیوتر و سیستمهای عامل و اینترنت اختراع آمریکاست و هکرها و جاسوسها و خرابکارهای برتر هم روسی و چینی. اگر عدالتی باشه، روسها و چینیها باید به درک واصل شوند.
  • بی نام DE ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    58 1
    اینها همه اش بازی با کلماته... مهم اقتصاد دلال پرور، نابه سامان و فاسد ماست و ووضعیت فلاکت باری که متاسفانه روز به روز هم داره بدتر میشه. طبقه متوسط وضعیف رو به نابودی است .
  • صادق راستگو A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    38 3
    2 کشور چین با باز شده بازار آمریکا در دو دهه گذشته از سطح زندگی پائین به حدودی متوسط دست یافته است . اگر بازار بزرگ آمریکا نبود تریلیاردها دلار عایدی چین از کجا تامین می شد . حتما از بوتسوانا و جزایر قناری . طنز قضیه در این است که امروز سرقت مالکیت معنوی توسط چینی ها توسط همان ابزاری انجام می شود که مبدا و گسترش آن آمریکائی بوده است اینترنت . جهانی را تصور کنید که در آن چینی ها در حامیت باشند . بفرمائید تمامی محصولاتی که امروز در دست شما خانه شما و زیر پای شما هستند و در سایر کشور ها تولید می شوند دسترنج مردمان چه کشوری بوده است که با حوصله فراوان در آزمایشگاه ها اشک ریختند عمر دادند هزینه کردند . آیا چین این بذل و بخشش را داشته و دارد . آخه ببینید ریشه کجاست کانه را ول کرید به پوسته چ
  • بی نام A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    68 1
    اصلا برید با دینار کویت معامله کنید یا منات آذربایحان چه فرقی میکنه. ظاهرا متوجه نیستید که به خاطر اقتصاد بیمار دولتی و رانتی مون هست که ارزش پولمون نسبت به همه واحدهای پولی چه دلار چه پوند چه یورو ویا درهم امارات و.... به یک نسبت مشخص هر روز داره افت میکنه؟
  • بی نام BE ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    56 2
    با این موافقم که به اندازه گلیم خود پایمان را دراز کرده و سرمان گرم کار خودمان باشد و به خروارها بدبختی و اشکال و کاستی اقتصاد و مدیریت خودمان قبل از انهدام همه زیر ساختهای کشور و رسیدن به نقطه بی بازگشت بپردازیم و از توهم ابر قدرت بودن نیز بیرون بیاییم. مگر نحوه بازی و اقدامات چین و روسیه و اروپا و حتی کره شمالی جلوی چشم سر و عقل برخی عزیزان اسمشو نبر نیست ؟ ...
  • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    2 79
    استفاده از ارزهای دیجیتال به جای دلار گزینه مناسبی هست.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    64 1
    واقعا نظر ما تو اين زمينه مهمه؟
  • بی نام A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    9 0
    همه کشورهای دنیا دوست دارند با ارز ملی خودشان داد و ستد کنند . امری که نشدنی است. یا باید با طلا این کار را بکنند یا یک واحد ارزی را همه قبول داشته باشند. ریال ما که ارزش و اعتباری نداره فرق اینکه با روبل یا یوان یا یورو یا دلار معامله کنیم چیه؟
  • سید A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    8 0
    فکر نکنم با همه کشورهای جهان ممکن باشه. فقط کشورهای که توسط آمریکا تحریم تجارت با دلار شدن ممکنه با هم به توافق برسن تا ارز جانشین پیدا کنن و البته باید گفت تاثیری در بالا بردن ارزش پول ملی نخواهد داشت. عوامل مهم تری در تایین ارزش پول ملی موثر هستن و تغییر نوع ارز چندان تاثیری ندارد.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    25 1
    این مسخره بازیا چبه؟؟؟ دلار نباشه یورو باشه ارزونی میاد؟؟؟ گرفتین مارو؟؟ دلار مثل زبان انگلیسی بین المللیه و همه قبولش دارن البته بجز ما که خودمون انتخاب کردیم.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    18 0
    این چنین گفتمانهایی تنها برای مصرف داخلی است. وگرنه کسی که اندک سواد اقتصادی و بازرگانی خارجی داشته باشد می داند عملا شدنی نیست.
  • امیرحسین RO ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    15 1
    اگر امکان پذیر بود تا الان کل دنیا این روش رو اعمال می کردن . چرا در تمام امور داخلی و خارجی سیاسی اجتماعی فرهنگی باید خلاف جریان رودخانه حرکت کنیم؟
  • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    7 1
    نظر سنجی اتی خبرانلاین ایا با جایگزینی داکسیروبیسین به جای اپیروبیسین در رژیم درمانی سرطان معده موافقید ی عده هم با سیکل ردی میان اظهار فضل میکنند
  • رضا A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    3 17
    کشورهای بزرگ با اقتصاد دانهای بزرگ خود به این نتیجه رسیده اند باید دلار حذف بشه . اقتصاد کشور ما کلا با 5 کشور صورت میگیرد که یک سوم آن را چین به عهده دارد ... فقط حذف دلار با چین باعث میشه یک سوم قیمت دلار ازش کم بشه . من متوجه نمیشم چرا سوال رو از مردمی میکنید که یک دقیقه هم در روز مطالعه ندارند ؟ چه برسه به مطالعه اقتصاد
  • ولید A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    6 0
    خیلی دلمون میخواد اما نمیتونیم، نمیشه
  • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    3 18
    سلام اصلا تفکر غرب گرایی از چه زمانی شکل گرفت؟ چهل سال؟ یا نه بیش از یک قرن؟ مگر مشکل امیرکبیر با همین تفکر غرب گرایی نبود؟ دوستی که فرمودند سرمان به کار خودمان باشد مگر سر دکتر مصدق به کار خودش نبود؟ مرحوم مصدق که با حماس، حزب الله ارتباط نداشت وتازه موشکی و هسته ایم نداشت؟ به همین خاک قسم دراز کشیدن مصدق روی صندلی آخرین جلسه دادگاه برای هر ایرانی با غیرتی گریه دارد بعد آمریکا سینه سپر کند که من سرنگونش کردم، تا زمانی که ما مثل پدران واجدادمان عاری از این امید واهی نجات بخشی غرب نشویم اوضاع همین است، اصلا شما در تاریخ یک نمونه معامله ما با غرب را بگو که غربی ها ما را فریب نداده باشند و تاریخ بعنوان قرارداد ننگین ثبت نکرده باشد؟ فقفط مشکل وابستگی به دلار نیست؛ افکار مستعمره مشکل ماست
  • بی نام ES ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    1 0
    بله
  • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    7 0
    اصلا معنی این کارو نمی فهمم. به نسبت دلار همه ارزهای دیگه گرون شدن. حالا شما با دلار مثلا خودرو یا کفش یا هر کوفت دیگه ای وارد کنید در میاد فلان قدر اگه با یوان وارد کنید یا با لیر وارد کنید هم همون فلان قدر در میاد. چه فرقی به حال مردم داره؟
  • مهدی DE ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    6 0
    مسئله جایگزینی ارز معاملاتی مسئله ساده ای نیست. ثبات ارزش دلار در مقابل ارزش سایر ارزها مهمترین دلیل محوریت دلار است. منحنی ارزش دلار در برابر سایر ارز ها و منحنی ارز های متفرفه به صورت دو به دو درشصت سال گذشته مقایسه کنید تا متوجه شوید نوسان در ارزش یک ارز در یک بازه زمانی چه تاثیری در ارزش دارایی های یک اقتصاد می شود.
  • بی نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    13 0
    بس کنید این اراجیف چیه
  • بی نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    33 0
    رفراندوم
  • بی نام A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    16 2
    ما با تمام شدن این جنگهای بی حاصل موافقیم با همراه شدن با دنیا با پیشرفت با تمدن با اتفاقات خوب که سالهاست تجربه نکردیم...
  • بی نام BG ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    16 1
    من با هر کاری که باعث قدرتمند شدن اقتصاد کشور بشه موافقم حتی به قیمت مذاکره مستقیم با امریکا ژاپن هم از امریکا ضربه خورد و چند شهر ژاپن توسط امریکا با خاک یکسان شد اما با سیاستی که داشت در همه زمینه ها پیشرفت کرد
  • بی نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    2 9
    دلار مبنای تعیین ارزش پول ماست. وگرنه حجم زیادی از معاملات برای خرید کالا با دینار امارات انجام میشه.
  • بی نام DE ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    2 6
    آری بله هیه نعم یس بابا به چه زبونی بگم تا خبر آنلاین بفهمه.
  • بی نام A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    0 0
    ماییم و موج سودا
  • بی نام US ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    0 0
    در راستاي سياستهاي هميشگي و نخ نماي پاك كردن صورت مساله حالا گير داديد به معامله با ارز غير از دلار؟ اصلا با پول روسيه يا يوان چين يا حتي پول افغانستان معامله كنن. اون موقع مشكل حل ميشه؟؟؟؟
  • بی نام JP ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    1 0
    بانک مرکزی ازچاپ ریال بی ارزش دست برداره.دلاره پول رسمی کشور بکنه.اینطوری ارزش دارایی مردم نابود نمیشه
  • بی نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    0 0
    کاش می شد افکارمون رو عوض کنیم و به خودمون باور داشته باشیم
  • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
    0 0
    مابایدباتمام کشورهای دنیاارتباط داشته باشیم اونم ازنوع خوبش
  • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
    0 0
    مشکل ارز در ایران تا چند ماه آینده حل خواهد شد در آمد نفت ایران و مشخص شدن برجام وضعیت بلا تکلیفی ایران را مشخص می کند فروش نفت ایران در جند ماه گذشته خوب بوده و صادرات ایران نیز افزایش یافته برزخ برجام نیز مشخص می شود و نقش راه ایران تا 13 ابان هموار می گردد آینده با تمام سیاه بینی ها روشن است فقط باید صبر کرد
  • بی نام DE ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
    2 0
    برو بابا خبر انلاین مردم گذاشتی سر کار /
  • بی نام GB ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
    2 0
    زحمت ندهید به خودتون که بپرسید چون مهم نیست
  • بی نام IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
    1 1
    ما باید بیت اویل را ایجاد کنیم قویترین پول دنیا پولی که پشتوانه ان نفت و گاز است هر یک واحد پول ان یک بشکه نفت ما قویترین واحد پول دنیا را میتوانیم داشته باشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
    0 0
    این چه سوالیه؟ معلومه که موافقیم. ببینیم بعد دیگه چه بهونیه برای این همه گرونی دارن؟