باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: هشتاد درصد از دختران نیجریه‌ای که از طریق مهاجرت و از راه دریا به ایتالیا وارد می‌شوند قربانی بهره‌برداری جنسی می‌شوند. دختران مهاجر نیجریه‌ای در ایتالیا به عنوان برده جنسی فروخته می‌شوند.

به نقل از رویترز، فلاویو دی گیاسومو Flavio Di Giacomo سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت در این زمینه در اظهاراتی در رم، پایتخت ایتالیا گفت بر اساس اظهارات کارشناسان ضد قاچاق ما، هشتاد درصد از دختران نیجریه‌ای که از طریق مهاجرت و از راه دریا به ایتالیا وارد می شوند قربانیان بهره برداری جنسی هستند.

وی افزود: برای مثال برخی از این دختران آنقدر جوان هستند که حتی نمی دانند موضوع بهره برداری جنسی چیست بنابراین زمانی که ما به آنها می گوییم که خطر بهره برداری جنسی شما را تهدید میکند آنها واقعا معنای حرف های ما را درک نمی کنند.

دختران نیجریه‌ای؛ قربانی باند‌های قاچاق

این مقام سازمان بین المللی مهاجرت در ادامه گفت ما شاهد افزایش روز افزون مهاجرت اقلیت ها از نیجریه هستیم که در بین آنها دختران زیادی دیده می شوند. سن این دختران بین پانزده تا نوزده سال است. بیشتر این دختران به طور ویژه از استان ادو Edo و شهر بنین Benin در نیجریه به اینجا می آیند. آنها پیش از آنکه موطن خود را ترک کنند اصلا نمی دانند که چرا دارند این کار را انجام می دهند. برخی از آنها در هنگام مهاجرت و در لیبی از این موضوع آگاه می شوند که قرار است مورد بهره برداری جنسی قرار گیرند. برخی از آنها زمانی که به اینجا یعنی ایتالیا می رسند تصور می کنند که قرار است برای یک آرایشگر مشغول به کار شوند. آنها برای پرداخت هزینه مسافرت خود پولی ندارند بنابراین باید به شکلی این هزینه را پرداخت کنند.

بلسینگ اوکدیون (Blessing Okoedion) یکی از زنان نیجریه ای که به ایتالیا مهاجرت کرده است و از قربانیان بهره برداری جنسی بوده است در این رابطه گفت فردی که مرا به ایتالیا آورد به من گفت که من به او بدهکارم و باید مبلغ شصت و پنج هزار یورو به وی پرداخت کنم. من به او گفتم من برای کار کردن به اینجا آمده‌ام چگونه می توانم به شما مبلغ شصت و پنج هزار یورو پرداخت کنم؟ او هیچ نگران این موضوع نبود، آنگاه فهمیدم که من در دام قاچاقچیان گرفتار شده‌ام.

در نیجریه زنان مهاجر به عنوان برده‌ جنسی بین 200 تا 500 دلار خرید و فروش می‌شوند. نماینده‌ "سازمان بین‌المللی مهاجرت" در لیبی در ژنو اعلام کرد کشورهای نیجریه و لیبی به بازار "مهاجرفروشی" تبدیل شده‌اند. او با اشاره به این واقعیت که باندهای قاچاق انسان در این کشورها بسیار فعال هستند، تاکید کرد انسان‌های بی‌پناه در این کشورها زندانی و شکنجه می‌شوند و ماه‌ها بدون دریافت دستمزد به کارهای سخت واداشته می‌شوند. زنان مهاجر مجبورند به خودفروشی تن دهند یا به عنوان برده‌ جنسی به "صاحبان متمول" خود خدمت کنند.

دختران نیجریه‌ای؛ قربانی باند‌های قاچاق

بر اساس گزارش یکی از پزشکان سازمان یادشده که از اردوگاه‌ها و بیمارستان‌های نیجریه و لیبی دیدن کرده، آثار شکنجه و گرسنگی در چهره‌ و اندام مهاجران آفریقایی به وضوح دیده می‌شود.او از مردی گامبیایی یاد کرد که تنها 35 کیلو وزن داشت و در حال مرگ به بیمارستان منتقل شده بود. برخی از شکنجه‌شدگان که به "گروگان" گرفته شده بودند، می‌گفتند که "برده‌داران" آنان را مجبور می‌کردند با خانواده‌های خود تماس بگیرند و مبلغ هنگفتی برای آزادی‌شان طلب کنند. مهاجران در حال گفت‌وگوی تلفنی شکنجه می‌شدند تا بستگانشان صدای فریاد و ناله‌ی آنان را بشنوند.

"سازمان بین‌المللی مهاجرت"، نهادی است که گزارش‌ها، دیده‌ها و شنیده‌های شاهدان عینی را ضبط و از راه رادیو و شبکه‌های اجتماعی در کشورهای گوناگونی پخش می‌کند که شهروندان آنها به خاطر فشارها و نابسامانی‌های اقتصادی و اجتماعی به مهاجرت روی می‌آورند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =