۰ نفر
۲۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۱
سران دو کره توافقنامه نظامی امضا کردند

سران دو کره پس از دیدار در پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی، ضمن امضای توافقنامه در بخش دفاعی، بیانیه ای مشترک نیز در خصوص غیرهسته ای شدن شبه جزیره کره منتشر کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی در نشست پیونگ یانک بیانیه ای مشترک در خصوص غیرهسته ای شدن شبه جزیره کره و پایان تهدیدات نظامی در این منطقه صادر کردند.

در این دیدار رئیس جمهور کره جنوبی از کیم جونگ اون دعوت کرد به سئول سفر کند. دو طرف در خصوص آغاز احداث جاده های مواصلاتی بین دو کره و ایجاد خطر ریلی تا پیش از پایان سال جاری به توافق رسیدند.

مون جائه این، سومین رئیس جمهور کره جنوبی است که به پایتخت کره شمالی سفر کرده است.

وزیران دفاع دو کره یک توافقنامه نظامی جامع امضا کردند

مسئولان نظامی کره شمالی و کره جنوبی در پیونگ یانگ برای کاهش تنشهای موجود میان دو کشور توافق نامه امضا کردند.

سونگ یونگ-مو وزیر دفاع کره جنوبی و نو کوانگ-چول وزیر نیروهای مسلح خلق کره شمالی در این نشست که امروز چهارشنبه در پیونگ یانگ برگزار شد توافق نامه نظامی جامعی در زمینه کاهش تنش و جلوگیری از درگیریهای اتفاقی امضا کردند.دو کره توافق کردند به منظور پیشگیری از هر گونه درگیری تصادفی هواپیماها، منطقه ممنوعیت پرواز بر فراز خط مرزی نظامی بین دو کشور ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ از پیونگ یانگ، امضای این توافق نامه نظامی در راستای تلاشهای دو کشور برای اجرای توافقی صورت می گیرد که سران دو کره آوریل گذشته با هدف متوقف کردن "اقدامات خصمانه" بر ضد یکدیگر و حذف "خطر جنگ" امضا کرده بودند.

دو کره پس از سالها تنش ناشی از آزمایشات هسته ای و موشکی پیونگ یانگ تلاشهای گسترده ای را برای عادی سازی روابط دوجانبه آغاز کرده اند. توافق نامه نظامی دو کره به مناسبت سفر مون جائه -این رئیس جمهور کره جنوبی به پیونگ یانگ در چارچوب چهارمین نشست سران دو کره امضا شد.

روايت خبري رويترز از ديدار ر‍ؤساي دو کره

رویترز خبري منتشر کرد مبني بر اينکه ­کره شمالی اجازه بازرسی بین المللی برای خلع سلاح هسته ای را خواهد داد. بر اساس اسن گزارش همچنین در صورتی که آمریکا تدابیر متقابلی اتخاذ کند کره شمالی اقدامات بیشتری مانند تعطیلی مجموعه هسته ای یونگ بیون انجام خواهد داد.

مون جائه این پس از دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در پیونگ یانگ گفت کره شمالی و کره جنوبی برای گفتن این مسئله که شبه جزیره کره قرار است به سرزمین صلح، بدون سلاح و تهدید هسته ای تبدیل شود توافق دارند.

کیم جونگ اون هم در نشست خبری مشترک به مون جائه این اعلام کرد در آینده ای نزدیک به سئول سفر خواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه هم از سئول گزارش داد مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی پس از نشست با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در پیونگ یانگ اعلام کرد کره شمالی سایت آزمایش موشک های خود را در تونچانگ-ری تعطیل خواهد کرد.

مون جائه این گفت کره شمالی پذیرفت سایت آزمایش موتور موشک های خود را در توچانگ-ری و همچنین تاسیسات پرتاب موشکی را با حضور کارشناسان نهادهای مرتبط و به طور دائم تعطیل کند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =