ترامپ: برجام مسخره بود/ ایرانی‌ها برای مذاکره پیش ما خواهند آمد

رئیس جمهور آمریکا باز هم با انتقاد از برجام گفت که توافق با ایران باید واقعی باشد، نه مثل توافق هسته‌ای مسخره‌ای که دولت پیشین آمریکا آن را به دست آورد.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بامداد یک‌شنبه (به وقت تهران) طی سخنرانی در جمع هوادارانش در شهر ریچموند ایالت کنتاکی باز هم به انتقاد از توافق هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱+۵ و تکرار ادعای عجیبش مبنی بر وجود اعتراض و ناآرامی در تمام شهرهای ایران پرداخت.

نخلفی دیگر از ترامپ افشا شد

بنابر گزارش پایگاه خبری ریچموند رجیستر، ترامپ گفت: ما از توافق هسته‌ای وحشتناک و یک‌طرفه با ایران خارج شدیم. وقتی به ریاست جمهوری رسیدم، چند هفته قبل از اینکه به من گزارشی از اتفاقات جاری (در جهان) بدهند تنها یک سوال وجود داشت؛ اینکه آنها کی تمام خاورمیانه را به تصرف درمی‌آورند؟ اکنون دیگر به آن فکر نمی‌کنند. دیگر به فکر آن هم نیستند.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: آنها (ایرانی‌ها) اکنون مصیبت‌ها دارند. داخل خیابان‌هایشان اعتراض و شورش است، ارزشان نابود شده و یک روز که شاید چندان هم دور نباشد، پیش ما خواهند آمد و خواهند گفت "دوست داریم توافق کنیم". این خوب است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت: اما یک توافق واقعی، نه یک توافق طنزآمیز مثل آنچه دولت قبلی (آمریکا) آن را به دست آورد.

دونالد ترامپ در ماه مه (اواسط اردیبهشت‌ماه) به طور یک‌جانبه از توافق هسته‌ای خارج شد و گفت که تحریم‌ها علیه ایران را بازمی‌گرداند. این اقدام با واکنش تند و انتقاد شدید کشورها به ویژه سایر طرف‌های توافق مواجه شد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
    9 23
    باشه ما با شما توافق جدید می کنیم ولی این بار شما باید منافقین را در لیست گروه های تروریست قرار بدی و ان ها را به ما تحویل بدی
  • بی نام US ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
    8 41
    ترامپ فقط به فکر گرفتن عکس دو نفره هست
  • م ر GB ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
    45 6
    آدم باهوش و عملگرایی است که برامون برنامه داره و بهشون عمل هم می کنه
  • بی نام DE ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
    11 42
    آقای ترامپ " افکار ، اعمال و رفتار خودت در سطح بین الملل مسخره آمیر است و نه توافق نامه برجام که به تائید نمایندگان قانونی وقت آمریکا و ۵ کشور و ایران رسیده است . شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه .
    • بی نام RO ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
      1 8
      من از طرف خودم صحبت می کنم و نظر و دیدگاه خودم را بعنوان یک مسلمان و و وطن پرست بیان کردم ولی شما دوست عزیز که نسخه رفراندوم و همه پرسی برای مردم می پیچی می دانی که صدور مجوز همه پرسی در اختیار شما و امثال شماها نیست
  • شمس تبریزی IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
    10 13
    ای پیر مرد تو را دست انداختن همانطوری که نتانیاهو را با تورقوزآباد دست انداختن. کدام شورش در خیابانها؟ ما هنوز هم در خاورمیانه هستیم اما گاو شیرده تو در باتلاق یمن روز به روز بیشتر فرو میره. تو در عربستان دلت را به یک پیرمرد آلزایمری که پایش لب گوره و به پسر جعلقش خوش کردی. اون پسره اگه عقل داشت سر جمال را به این شکل زیر آب نمیکرد که بر کوه گرفتاری هایش افزوده بشه. ای ترامپ، تو یه نفر را اطرافت نشان بده که سرش به کلاهش بیارزد. یه مشت دزد و رمال و عشاق النسا دور تو جمع شدن.
  • رضا A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
    13 8
    صحبتهای آقای روحانی در دانشگاه در خصوص هدف امریکا برای براندازی جمهوری اسلامی به عنوان هدف کوتاه مدت درست است. ولی از جهاتی نشان از ابتلای رده های بالای سیاسی کشور به بیماری کوتاه بینی سیاسی است. نه برادر عزیز هدف نهایی تجزیه ایران و approach به سمت روسیه و کنترل چین است. جمهوری اسلامی با نابغه های متعدد در مناصب مختلف دیر یا زود اهداف حرامیان را برآورده خواهد کرد. اگر وجود رهبری و طیفی از بزرگواران نظامی و دستگاه دیپلماسی کشور نبود، حضرات معلوم نبود هم اکنون در کوههای سرخه فراری بودند یا در پناه جگرگوشگان در اتریش. هدف جمهوری اسلامی نیست. هدف نهایی ایران و کل منطقه است.
  • بی نام A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    3 0
    بالا غيرتا هر كاري ميخوايد بكنيد زودتر خسته شديم