۰ نفر
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۵

ایرنا نوشت: وزارت خارجه کشور آفریقایی سنگال در اعتراض به سخنان اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در مورد مردم آفریقا،«تولیبانو موشینگی » سفیر این کشور را در داکار احضار کرد .

به گزارش خبرگزاری «الاخبار »صدیکی کابا وزیر خارجه سنگال با ابراز نگرانی از چنین سخنانی گفت:چنین سخنانی به کرامت انسانی آفریقایی ها به ویژه آفریقایی های ساکن خارج آسیب وارد می کند.

وی افزود:جامعه بین الملل نمی تواند در خصوص چنین سخنان تحریک آمیزی بی تفاوت باشد زیرا چنین سخنانی، توهین به کرامت انسانی نه تنها آفریقایی ها بلکه همه کسانی است که به ارزش های انسانی اعتقاد دارند.

ماکی صال رئیس جمهوری سنگال نیز با محکوم کردن سخنان ترامپ در مورد آفریقایی ها، در صفحه خود در توییتر نوشته بود:'آفریقا شایسته احترام و تقدیر از طرف همه است '

این سومین بار است که سنگال سفیر آمریکا را در اعتراض به سیاست های این کشور احضار می کند.سنگال در دوران ریاست جمهوری «عبدالله واد» رئیس جمهوری پیشین این کشور نیز دو بار سفیر آمریکا را احضار کرده بود.

ترامپ روز پنجشنبه در جلسه ای در کاخ سفید، مردم هائیتی و کشورهای آفریقایی را 'گند و کثافت' خوانده و گفته بود بهتر است به جای آن ها مهاجران نروژی به آمریکا بروند.

اگرچه ترامپ خود این مطلب را تکذیب کرده اما بسیاری از مقام های آمریکایی حتی هم حزبی های ترامپ سخنان او را نژادپرستانه دانستند و آن را محکوم کردند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز روز جمعه اظهارات توهین آمیز ترامپ را«نژادپرستانه» دانست.

از سوی دیگر نمایندگان کشورهای آفریقایی در سازمان ملل جلسه ای برای ارزیابی اظهارات توهین آمیز دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره ملت های آفریقا برگزار کردند.

شرکت کنندگان در این نشست رویکرد مستمر و در حال رشد در دولت آمریکا علیه آفریقا و آفریقایی تبارها را نگران کننده توصیف کردند.

سفیران کشورهای آفریقایی در سازمان ملل از 'اظهارات زشت و نژادپرستانه' دونالد ترامپ ابراز انزجار کرده و خواستار عذرخواهی او شدند.

جمهوری سنگال کشوری است در غرب آفریقا. پایتخت آن داکار است. سنگال نقش مهمی در سیاست قاره آفریقا بازی می‌کند.

این کشور حدود 10 میلیون نفر جمعیت دارد و بیش از 90درصد ساکنان آن مسلمان اند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =