نخستین کلینیک تخصصی دیابت شمالغرب کشور در تبریز افتتاح شد

نخستین کلینیک تخصصی دیابت شمالغرب کشور با حضور امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی در تبریز افتتاح شد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، داود سرایی، مدیر کلینیک دیابت شمال غرب کشور در مراسم افتتاح این واحد درمانی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه آذربایجان شرقی رتبه سوم کشوری افراد مبتلا به دیابت را دارد، اظهار کرد: این مرکز اولین و تخصصی ترین مرکز زخم است که با روش های جدید می توان جلوی قطع پا را گرفت.
وی با بیان اینکه طبق آمار در استان ما از هر 11 نفر یک نفر مبتلا به دیابت است، گفت: آمار رسمی نشان می دهد نزدیک به 218 هزار نفر در تبریز مبتلا به بیماری دیابت هستند.
سرایی، با اشاره به اینکه متاسفانه در موارد زیادی بیماری دیابت در نهایت منجر به قطع عضو شده و باعث می شود برخی از مبتلایان پا، چشم و یا کبد خود را از دست بدهند، اذعان داشت: بزرگترین آرزوی من این است روزی برسد که در استان ما این بیماری به قطع عضو منجر نشود و کلینیک تخصصی دیابت شمالغرب کشور با این هدف راه اندازی شده است.
داوود سرایی، گفت: متاسفانه قطع عضو در نهایت با ایجاد مشکلات فراوانی برای فرد بیمار و خانواده اش مسیر زندگی افراد را تغییر می دهد و علاوه بر این بیماری دیابت موجب نارسایی جسمی و جنسی متعددی می شود که این عامل نیز تا حدود زیادی در آمار طلاق موثر است .
وی مزایای ایجاد این مرکز را تشخیص به موقع و ارائه خدمات آموزشی، مشاوره ای و درمانی در این زمینه ذکر و ابراز امیدواری کرد: اگر بتوانیم با آموزشهای درست مردم و مبتلایان به دیابت را در تغذیه درست و کنترل راهنمایی و مشاوره کنیم بطور قطع این مرکز در کاهش آمار طلاق نیز موثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه به عنوان اولین و تخصصی ترین مرکز زخم گسترده فعالیتهای این مجموعه بالاست، یادآور شد: تاکنون در تبریز برای درمان پای دیابت هیچگونه مرکز تخصصی نداشتیم و عموما پای دیابت های شدید به قطع پا منجر می شود در حالیکه ما می توانیم با روشهای نوین لایو درمانی و .... از این معضل پیشگیری کنیم .
وی ادامه داد: این مرکز از 5 بخش، شامل بخش غدد، آموزشی، تغذیه و لاغری، داخلی و عمومی تشکیل شده و با همکاری 6 متخصص داخلی، یک نفر فوق تخصص غدد، یک جراح و فوق تخصص اورتوپد به بیماران دیابتی و مراجعان خدمات رسانی خواهد کرد.
مدیر کلینیک دیابت شمال غرب کشور، با بیان اینکه، اولین خدمات این مجموعه در اولین قدم آموزش و پیشگیری است، گفت: دیابت نوع اول دیابت ارثی است که از طریق ویژگیهای وراثتی منتقل می شود، اما نوع دوم ارتباط مستقیم با تغذیه دارد، که متاسفانه در ایران رایج ترین نوع دیابت نوع دوم است که از بی توجهی در رژیم و برنامه های غذایی و از اضافه وزن و... ناشی می شود.
سرایی ادامه داد: آذربایجان شرقی در بیماری دیابت رتبه دوم را داراست، که متاسفانه چاقی به نوعی معضل در استان ما تبدیل شده و کلینیک تخصصی دیابت در این زمینه قصد دارد با آموزشهای لازم در مسیر پیشگیری از بروز دیابت اقدام کند.
وی تصریح کرد: در ادامه احداث این کلینیک به دنبال احداث بیمارستان هستیم، چون در حال حاضر در کشور بیمارستان دیابت نداریم 3 مجوز جراحی محدود، پوست و دیابت گرفته شده که زیرمجموعه ای از یک موسسه واحد خواهند بود و در یک ساختمان مجهز در طی 2 سال آینده برای درمان این بیماری خاموش فعالیت خواهد کرد.
داوود سرایی با اشاره به اینکه، در حال حاضر یک کلینیک دیابت و یک کلینیک پوست داریم، گفت: تاکنون بیمارستان دیابت در کشور نداریم و تلاش می کنیم اولین بیمارستان دیابت کشور را در تبریز تاسیس کنیم.
خاطرنشان کرد: متاسفانه بخش خصوصی در استان ما محدودیتهای زیادی برای وارد شدن در کارهای مختلف دارد، در حالیکه مقام معظم رهبری از تمام مردم دعوت می کند که با حمایت از بخش خصوصی فضای کار و توسعه کشور را فراهم سازند.
وی تاکید کرد: کلینیک دیابت شمالغرب با هزینه 40 میلیارد ریال در هشت طبقه احداث شده است و به یمن حضور امام جمعه تبریز در این مجموعه و افتتاح به دست ایشان تا عید نوروز و آغاز سال 97 تمام ویزیتهای این مجموعه برای تمام مراجعان و شهروندان بطور رایگان انجام خواهد شد.
داوود سرایی همچنین ادامه داد: خبری خوش برای اهالی رسانه دارم که تا مادامی که من در قید حیات باشم ویزیت، آموزش و کنترل در این مرکز برای اصحاب رسانه و اعضای درجه یک خانواده هایشان رایگان است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 759365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =