ادبیات نوین کسب و کار در جامعه ترویج شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: در سال‌های اخیر در سطح بین‌الملل، سرمایه‌گذاران و کارآفرین‌ها توجه ویژه‌ای به بحث استارت‌آپ داشته‌اند لذا ما باید ادبیات نوین کسب و کار را در جامعه ترویج دهیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سیدجمیل احمدی در آئین افتتاحیه رویداد دورخیز نوآورانه که با هدف بکارگیری هوش جمعی در حل مشکلات حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان کردستان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ما باید ادبیات نوین کسب و کار را در جامعه ترویج دهیم.
وی تصریح کرد: ترویج ادبیات نوین کسب کار از دل همین دورخیزها، شتابنده‌ها، همایش‌ها و غیره تحقق پیدا می‌کند.
احمدی گفت: باید برای تحقق این مهم از تمام منابع و ظرفیت‌های استان استفاده شود چرا که در سال‌های اخیر در سطح بین‌الملل سرمایه‌گذاران و کارآفرین‌ها توجه ویژه به بحث استارت‌آپ داشته‌اند.
وی اذعان داشت: در این زمینه فعالیت‌های خوبی انجام شده اما این بحث در کشور ما کاملا نوپا و ادبیات آن طی چند سال اخیر ورود پیدا کرده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با بیان اینکه این موضوع در استان کردستان به واسطه وجود نیروهای جوان و پر استعداد جلوتر است، افزود: اگر مزیت‌های نسبی استان بررسی شود به این نتیجه می‌رسیم که استان کردستان بنا به دلایل مختلف زمان صنعتی شدن را از دست داده است.
وی تصریح کرد: طبیعت بکر و دست نخورده و هوای پاک همه و همه فرصت‌هایی است که باید برای توسعه استان مورد توجه قرار گیرد.
احمدی با بیان اینکه گردشگری یکی از بسترهای توسعه استان کردستان است، گفت: اگر می‌خواهیم بحث صنعت گردشگری را در کردستان رونق ببخشیم باید به بحث مهم برگزاری استارت‌آپ‌ها و دورخیزهایی از این دست توجه جدی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه برای کشورها سه نوع اقتصاد، عامل محور، راندمان محور و نوآور محور را عنوان کرده اند، گفت: اقتصاد در کشور ما عامل محور و با توجه به همین اقتصاد سهم کشورها در جی‌دی‌پی مشخص می‌شود.
به گفته احمدی، ایران در بین 60 کشور دنیا در درک فرصت‌های کارآفرینی رتبه 36 را داریم که رتبه مناسبی را به خود اختصاص نداده‌ایم.
وی با بیان اینکه ما نتوانستیم فرصت‌های کارآفرینی را در جامعه مشخص و شناسایی کنیم، گفت: ما هم درک فرصت و هم ایجاد فرصت را داریم که باید به این دو مقوله به صورت ویژه توجه کنیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با بیان اینکه در درک قابلیت‌ها ایران در جایگاه 12 در بین 60 کشور قرار گرفته است، اذعان داشت: این رتبه قابل قبولی است ولی در ترس از شکست نیز با رتبه 33 جایگاه خوبی را به خود اختصاص نداده‌ایم.
وی فرهنگ‌سازی در این راستا را مورد تاکید قرار داد و گفت: قدرت ریسک‌پذیری در کارآفرینی باید با انجام حمایت‌ها در جامعه افزایش پیدا کند.
احمدی با بیان اینکه نرخ کسب کار ایران رتبه دهم را در بین 60 کشور دنیا دارد، گفت: این رتبه‌بندی‌ها بر اساس شاخص بین‌المللی است.
به گفته وی، این شاخص‌ها کمی بوده و ما باید روی شاخص‌های کیفی نیز توجه داشته باشیم.
وی اذعان داشت: 11 درصد از کارآفرین‌های نوپا در ایران توانسته خود را تثبیت و به بلوغ برسند که این آمار خوبی است.
وی گفت: کردستان در طرح تکاپو در رسته آی‌تی استان برتر است و حمایت مسوولان هم در این زمینه به نسبت خوب بوده است.
به گفته وی، برگزاری این دورخیزها می‌تواند به توسعه آستارت‌آپ‌ها در استان کمک کند و با توجه به حمایت های جدی که در بین مسوولان در این زمینه وجود دارد فرصت خوبی در کردستان شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه نقش آموزش را در این راستا مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر بتوانیم آموزش را به فراخور نیاز و به تناسب امروز به جامعه هدف ارائه کنیم بهترین گام را تربیت افراد توانمند را فراهم کرده ایم.
وی اضافه کرد: ایجاد دبیرخانه استارت آپ‌ها از مباحثی است که می‌توان در استان مورد توجه قرار دهیم و فنی حرفه‌ای استان آمادگی این کار را دارد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 759645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =