استاندار زنجان با اشاره به طراحی سیستم «فرابر» گفت: اجرای کامل و بهینه این طرح، موضوع بسیار مهم و موثری در برنامه ‌ریزی‌ های استان است؛ چرا که از تناقض‌گویی و ایجاد اشتباه در بیان آمارها جلوگیری می ‌کند.

به گزارش خبرآنلاین؛ اسداله درویش ‌امیری در جلسه شورای برنامه‌ ریزی و توسعه استان، با بیان اینکه ضروری است تا هرچه سریع ‌تر، مجموعه آماری استان به این سیستم نرم ‌افزاری منتقل شود تا استان از پراکندگی آماری فعلی نجات یابد، اظهار کرد: باید مکانیزمی برای تغییرات پی ‌در پی آمار و اطلاعات پیش ‌بینی شود تا این سیستم، به ‌روز بوده و تکیه‌ گاه اصلی آمار استان در حوزه‌ های مختلف باشد.
وی با بیان اینکه توجهی به اجرا و پیامدهای عدم اجرای طرح ‌های زیست ‌محیطی در حوزه علمی و پژوهشی در دانشگاه ‌ها نمی‌ شود، ابراز کرد: برای مثال توسعه صنعت روی، فلزات و ذوب ‌آهن در استان از نظر حفاظت محیط زیست، مردود و محکوم است، اما باید به این نکته توجه کرد که عدم اجرای این صنایع، مشکل بیکاری و عدم وجود اشتغال نیز آثار و تبعات بعدی را به دنبال دارد.
مقام عالی اجرایی استان، با بیان اینکه در گذشته، کوتاهی‌ هایی نسبت به اجرای طرح آمایش سرزمین صورت گرفته است، افزود: انتظار می‌ رود مسئولین و پژوهشگران عرصه‌ های مختلف علمی و پژوهشی در محیط های دانشگاهی، اقداماتی انجام دهند تا آمایش سرزمین همراه با برنامه ‌ریزی صحیح، اجرا شود تا استان و کشور، بیش از این دچار مشکل نشود.
درویش ‌امیری به نشست اخیر خود به همراه مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، اشاره کرد و گفت: در این نشست، دستور لازم برای بهبود وضعیت اعتباری و بودجه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان-قزوین و سایر محورهای در دست اجرا و همچنین پروژه‌ های آبی استان به ‌ویژه حل مشکلات مربوط به سد مشمپا و پروژه‌ های آب روستایی، صادر شد که امید است با پیگیری ‌های مسئولین استانی، این طرح ها به نتیجه مطلوب برسد.
استاندار زنجان با بیان اینکه تامین کسری اعتبارات جاری استان، مهم ‌ترین و ضروری ‌ترین موضوع استان در این مقطع زمانی بود، افزود: خوشبختانه دستور برطرف شدن این مشکل نیز از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، صادر شد تا بخش قابل توجهی از مشکلات دستگاه‌ های اجرایی در حوزه بودجه جاری، مرتفع گردد.
وی همچنین با اشاره به دیدار خود به همراه مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با وزیر نیرو، خاطر نشان کرد: گفتگوی موثری با وزیر نیرو برای تامین منابع مالی سدهای در دست اجرای استان، توزیع سهمیه آب استان در موارد مشترک با استان ‌های همجوار، تامین منابع مالی پروژه‌ های در دست اجرای حوزه فاضلاب استان به‌ ویژه تصفیه‌ خانه ابهر و پروژه‌ های فاضلاب سایر شهرستان ‌ها و تامین آب شُرب روستایی صورت گرفت که انتظار می ‌رود با پیگیری مسئولین مربوطه، این اقدامات، عملیاتی و نتیجه ‌بخش شود.
درویش ‌امیری با اشاره به ساختمان‌ های در حال احداث فرمانداری شهرستان ‌های ماهنشان و سلطانیه، یادآور شد: ساختمان فرمانداری ماهنشان، در حال ساخت بوده و مراحل پایانی را طی می ‌کند که ضروری است مساعدت لازم جهت تکمیل آن انجام شود تا این ساختمان هر چه سریع ‌تر به بهره ‌برداری برسد. همچنین باید تلاش و مساعدت لازم از سوی نهادهای مرتبط برای ادامه روند احداث ساختمان فرمانداری سلطانیه صورت پذیرد.
مقام عالی اجرایی استان با بیان اینکه قانون بودجه سال 97، به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و پس از اعلام نظر شورای نگهبان از سوی دولت ابلاغ خواهد شد، گفت: ظرفیت اصلی منابع کشور در ردیف ‌های ملی، متمرکز شده است. لذا از سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی استان، انتظار می‌ رود تمام ظرفیت ‌ها در فصول و بخش‌ های مختلف و بین بخشی را احصاء نموده و به دستگاه ‌های اجرایی، ابلاغ و تاکید نماید تا مدیران دستگاه‌ های اجرایی، نهایت تلاش خود را برای بهره‌ مندی بیشتر از سهم ملی به کار گیرند.
وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان، گزارش عملکرد میزان استفاده دستگاه ‌های اجرایی از ظرفیت منابع ملی در سالجاری را بر اساس شاخص ‌های آماری، احصاء نموده و حداکثر تا پایان اردیبهشت ‌ماه سال 97، به مدیریت استان گزارش نماید.

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =