تسنیم نوشت: امروز سومین روز از برگزاری شورای عالی کار است که شرکای اجتماعی برای حضور در جلسه تردید دارند و در راستای اعتراض به «بند ز تبصره ۷ لایحه بودجه ۹۷» تاکنون در جلسه حاضر نشده اند. شرط حضور کارفرمایان در شورای عالی کار بررسی این ماده است.

15اسفند ماه در حالی از سوی دبیرخانه شورای عالی کار دعوت نامه برای شرکای اجتماعی ارسال شد که نمایندگان کارگران و کارفرمایان در ادامه اعتراض های 29 بهمن ماه درجلسه شورای عالی کار حاضر به شرکت در جلسه نشدند.

تصویب «بند ز تبصره 7 لایحه بودجه 97» دلیل اصلی اعتراض شرکای اجتماعی برای حاضر نشدن در جلسه است. 5اسفند ماه احمد مشیریان، معاون وزیر کار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره جلسه شورای عالی کار گفت: اگر امروز نمایندگان کارگران و کارفرمایان در جلسه حاضر نشوند اوایل هفته آینده به‌احتمال زیاد جلسه شورای عالی کار را برگزار و شرکای اجتماعی را دعوت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این اعتراض حق طبیعی کارگران است چرا که نسبت به اموال کارگران حساس هستند. اما جلسات مزد هم باید برگزار شود، به هر حال تعیین دستمزد بیش از 11 میلیون کارگر هم باید به‌صورت سه‌جانبه مشخص شود.

امروز نیز دعوت نامه برگزاری جلسه شورای عالی کار با دستور کار دستمزد 97 کارگران برای شرکای اجتماعی ارسال شده است . اما نمایندگان کارگران برای حضور و عدم حضور خود در جلسه هنوز تصمیم گیری نکرده اند.

نمایندگان کارفرمایان نیز بیان می کنند: تنها درصورتی در جلسه حضور پیدا می کنند که بحث «بند ز تبصره 7 لایحه بودجه 97» یکی از دستورات کار جلسه امروز شورای عالی کار باشد.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =