عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: آنچه مملکت را به گل می‌کشاند رفیق‌بازی‌ها و رودربایستی‌هاست. این شأن مجلس نیست که این و آن به ما زنگ بزنند و بخواهند وزیر را استیضاح کنیم یا بگویند که قرار است وزیر در جلسه‌ای مشکل را حل کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن کوهکن در جلسه علنی امروز مجلس و به عنوان موافق استیضاح وزیر جهادکشاورزی، اظهار داشت: اینکه با کم شدن بارش باران، کشت گندم کم شده و در مقابل با افرایش بارش، کشت نیز زیاد شود، روند معمولی است. ‌آقای وزیر باید بگوید که چطور این شرایط را مدیریت کرده و بر تولید محصولاتی همچون سیب‌زمینی و پیاز چه مدیریتی داشته که اکنون روی دست کشاورزان مانده است.

وی تصریح کرد: ما دنبال مجازات کسی نیستیم، اما اگر کسی در اینجا اقرار به کوتاهی کرد، حق نداریم از آن گذشت کنیم. به جای آن باید بپرسیم که چرا اقدامات نادرستی همچون واردات برنج صورت می‌گیرد. به نظر می‌رسد وزیر برای حل این مشکلات در شرایط خاص برنامه ندارد.

کوهکن ادامه داد: «اینکه معاون وزیر در نشستی می‌گوید مسئول تولید است و کاری به سموم ندارد یا اینکه معاون دیگرش با صحبت‌هایش عملا تولید کنندگان را مایوس می‌کند، چه توجیهی خواهد داشت. وزیر در این‌باره باید پاسخ دهد.

وی گفت: کاش وزیر بعد از مسوولیت با هم حزبی‌های خود شرکت دولتی نمی‌زد یا این‌که حداقل حوزه کاری این شرکت را غیر از حوزه مسوولیتش در وزارتخانه قرار می‌داد.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 762744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =