۰ نفر
۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای اعلام دستمزد کارگران در سال ۹۷ تا ۲۹ اسفندماه جاری فرصت داریم اما امیدوارم ظرف یکی دو روز آینده نتیجه‌گیری و در جلسه یکشنبه هیئت دولت مطرح شود.

به گزارش خبرآنلاین، محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه تعیین دستمزد سال ۹۷ گفت: تاکنون ۹ جلسه سه جانبه بین نمایندگان کارگران، شبکه کارفرمایی و دولت برگزار و تلاش شده آرای دو بخش کارفرمایی و کارگری به هم نزدیک شود.

وی افزود: افزایش قیمت تمام شده تولید برای واحدهای تولیدی موضوع مهمی است و در صورتی که قیمت تمام شده به صورت غیرقابل قبولی رشد کند، بازار برای محصولات محدود می‌شود و به طور طبیعی امکان به کارگیری و اشتغال بیشتر و توسعه طرح‌های تولیدی محدودتر می‌شود که کارگران هم به این موضوع علاقه‌مند نیستند. از سوی دیگر کارفرمایان نیز علاقه‌مند نیستند که معیشت کارگران با مشکل مواجه شود.

شریعتمداری تاکید کرد: طبیعتا علاقه مندی کارگران به کار و انگیزه‌شان برای تولید بهتر موجب می شود که نشان های تجاری معروف تر شوند و بتوانند در بازارهای خارجی و داخلی عرض اندام کنند. بنابر این طبیعی است که دو طرف با این انگیزه های مشترک به هم نزدیک خواهند شد اما هنوز به نتیجه قطعی برای تصمیم گیری نرسیده‌ایم.

وی درباره زمان اعلام نتیجه نیز گفت: تا ۲۹ اسفند ماه فرصت داریم اما فکر می کنم ظرف یکی دو روز آینده نتیجه گیری و در جلسه یکشنبه هیئت دولت مطرح شود و در صورت نهایی شدن نتیجه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام قطعی خواهد کرد.

35223

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد AU ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
    1 0
    آنقدر ادامه بدین تا کسی نتواند تغییری در تصمیم شما ایجاد کند
  • بی نام IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
    2 0
    مثل همیشه دقیقه آخر ، تا جای اعتراض و بررسی وجود نداشته باشه
  • ناشناس A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
    3 0
    تعیین حقوق و دستمزد کارگران تنها موردی است که در آخرین لحظات باقیمانده هر سال انجام میشود تا در میان تعطیلی رسانه ها ،مردم ، دید و بازدید عید و سفرها گم شود .این ترفند تا کی جواب خواهد داد؟ امان از جیبهای خالی کارگر، داد وبیداد.
  • مهران A1 ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
    4 0
    بس کنید این سیاه بازی رو زشته بخدا واسه شعور مردم احترام قائل باشید می خواید 100 تومن به حقوق اضافه کنید اونم به زور هی جلسه برگزار می کنید که چی مثلا خیلی دارید با دقت عمل می کنید. حداقل حقوق پایه برای کارگر بدبخت باید 2 میلیون باشه که با بقیه دریافتی بشه 2.5 تا شاید بتونه زندگی کنه حالا هی جلسه برگزار کنید ببینم به کجا می رسید در ضمن خسته نباشید از جلسه رفتن