مدیر عامل جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: طرح ایمنی و سلامت جمعیت هلال احمر اصفهان روز یک شنبه از کاخ چهلستون آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،محسن مومنی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار داشت: از روز گذشته طرح امداد ونجات امداد نوروزی در اصفهان کلید خورد و نزدیک به دو هزار و ۲۰۰ نفر از امدادگران در این طرح امدادرسانی می‌کنند.

وی بیان داشت: این در حالی که از فردا طرح ایمنی و سلامت جمعیت هلال احمر اصفهان در کاخ چهلستون آغاز شده و تا پایان نوروز ادامه دارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: نخستین پایگاه امداد و نجات در شهرستان میمه یعنی محل ورودی مسافران نوروزی از استان مرکزی به اصفهان بر پاشده است که امروز از این پایگاه و فردا نیز از پایگاه های شاهین شهر و خمینی شهر نیز بازدید صورت می گیرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: در ایام نوروز ۴۰ پایگاه ثابت، یک پایگاه امداد و نجات هوایی، دو تیم واکنش سریع در مرکز استان و هفت تیم واکنش سریع در مناطق هفت‌گانه جمعیت هلال احمر فعال خواهند بود.

وی با بیان اینکه همچنین تعداد امدادگران و پرسنلی که در طرح امداد و نجات مشارکت می کنند یک هزار و ۴۰۰ نفر است و در ۴۰ پایگاه ثابت نیز با حضور ۸۰۰ نفر از اعضای جوان امداد رسانی به مسافران نوروزی انجام می شود، ابراز داشت: در مجموع دو هزار و ۲۰۰ نفر از جوانان و نجات‌گرانی که در طول سال فعال هستند در عید نوروز نیز به صورت داوطلبانه با جمعیت هلال احمر همکاری می کنند و این پایگاه ها در سطح استان با این فعالیت های داوطلبانه ارائه خدمات خواهد داشت.

مدیریت بحران در کشور ما نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

وی با بیان این که مدیریت بحران در کشور ما نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، ادامه داد: زمانی که بحرانی رخ می‌دهد میزانی از هرج و مرج طبیعی است اما برای هر حادثه یک برنامه از پیش تعیین شده در مرکز آی‌.سی‌.یوی هلال‌احمر وجود دارد.

مومنی در ارتباط با عملیات جست و جوی پیکر مسافران هواپیمای تهران - یاسوج گفت: این عملیات حداقل تا اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت.

آمار مرگ و میر پایین ناشی از حوادث ترافیکی کمتر شده است

وی تصریح کرد: اولین پایگاه امداد و نجات در شهرستان میم یعنی ورودی مسافران نوروزی از استان مرکزی به اصفهان برپا شده است که امروز از این پایگاه و فردا نیز از پایگاه های شاهین شهر و خمینی شهر نیز بازدید صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در طول سال تعداد زیادی از مردم نیز به دلیل حوادث ترافیکی فوت می شوند که عموماً نیروهای مولد جامعه بوده و این موضوعی بسیار دردناک است، افزود: هرچند نسبت به سال‌های گذشته آمار مرگ و میر پایین آمده است و نیروهای داوطلب این جمعیت و خودروهای بخش امداد رسانی افزایش داشته است اما با این وجود با آمار بالای تلفات در حوادث جاده ای روبرو می شویم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه برنامه‌ریزی دقیق تر و بهتر و تعاملات بین بخشی و بین دستگاهی نیاز در این بخش ضروری است، اضافه کرد: در این زمینه جمعیت هلال احمر اصفهان بیشترین فعالیت را بعد از حادثه دارد و به خوبی وارد عمل شده و امداد رسانی می کند؛ ضمن اینکه فعالیت در زمینه‌های فرهنگی و مباحث آموزشی اهمیت بسیاری دارد و کاهش حوادث و تلفات جاده ای را سبب می شود.

وی گفت: ایمن بودن جاده ها و رعایت نکات ایمنی از سوی رانندگان و بالا بودن آگاهی مردم در کاهش مخاطرات و حوادث جاده ای بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =