ایرنا نوشت: «جو بایدن» معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا، از «دونالد ترامپ» به دلیل رفتارها و برخوردهای توهین آمیزش انتقاد و وی را به نابود کردن «ارزش های آمریکا» متهم کرد.

به گزارش روز شنبه تارنمای هیل، معاون «باراک اوباما»، با حضور در ایالت داکوتای شمالی، ترامپ را به خاطر حملات لفظی به معلولان و توهین به افراد به خاطر ظاهرشان مورد انتقاد قرار داد.
هیل با استناد برگزارش خبرنگار یک روزنامه محلی از ایالت داکوتای شمالی به نقل از بایدن افزود:ببینید چنین رفتارهایی، چطور ارزش های ما آمریکایی ها را نابود می کند.

بایدن، به نفع «هایدی هایت کمپ» سناتور دمکرات از ایالت کارولینای شمالی در کمپین انتخاباتی وی حضور دارد. هایت کمپ رقابت دشواری را برای انتخاب دوباره در انتخابات نوامبر 2018 سنا پیش رو دارد.

برخی گمانه زنی ها نشان می دهد که بایدن، 75 ساله می تواند در انتخابات سال 2020 برای راهیابی به کاخ سفید، ترامپ را به چالش بکشد. با این حال وی هنوز به طور رسمی برنامه اش را برای شرکت درانتخابات اعلام نکرده است.

به گزارش ایرنا، بایدن، پیشتر نیز ازترامپ به دلیل حملاتش به پلیس فدرال آمریکا و وزارت دادگستری انتقاد کرده و گفته بود این چیزی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه همواره خواستار آن بوده است.

بایدن یک بار هم گفته بود که ترامپ یکی از خطرناکترین دوران ها را در تاریخ مدرن و معاصر آمریکا به وجود آورده است.

انتقاد از رفتارهای ترامپ به بایدن محدود نمی شود. «جب بوش» نامزد شکست خورده انتخابات 2016 که بارها در مبارزات درون ‌حزبی جمهوری خواهان با ترامپ درگیری‌ های لفظی شدیدی داشت، درباره رفتار ترامپ می‌گوید:‌ اکنون توانایی افراد با این ملاک که چطور دیگران را مورد اهانت قرار می‌دهند، مورد سنجش قرار می‌گیرد.

«پــل رایــان» رئیــس مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از رفتارهای نژادپرستانه ترامپ گفت: اعتقاد به برتری نژاد سفید، منزجرکننده است. تعصبی که خلاف تمام ارزش‌های کشور ماست.

«مریل استریپ»بازیگر آمریکایی در مراسمی از ترامپ به‌ دلیل تقلید و تمسخر خبرنگار معلول روزنامه نیویورک تایمز بشدت انتقاد کرد و گفت:«فردی که روی مهم‌ترین صندلی این کشور نشسته، ادای یک خبرنگار معلول را درمی‌آورد و او را مسخره می کند.

ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی، ادای «سرژ کوالسکی» خبرنگار نیویورک تایمز را در آورده بود که از یک بیماری نادر ارثی که فرد را دچار ضعف عضلانی و محدودیت‌های حرکتی می کند، رنج می برد. هر چند که ترامپ بعدها مسخره کردن این خبرنگار را تکذیب کرد، امااین رفتار وی انتقاد های فراوانی را برانگیخت.

ترامپ به علاوه اظهارات توهین آمیزی را نسبت به خانم ها مطرح کرده است . وی در صحبت های مختلفش زنان را «خوک های چاق»، «سگ» و «لجن» توصیف کرده است. وی سال گذشته در پیامی توئیتری «آریانا هافینگتون» ویراستار نشریه هافینگتون پست را «سگی که درباره من نظر اشتباه می دهد» خواند و گفت که «ظاهر و باطن آریانا» کریه است.

این اظهارات ترامپ به غیر از توهین های وی به رسانه های آمریکایی است که تاکنون بارها از آنها به عنوان رسانه های «جعلی» نام برده است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =