تدوین سند جامع توسعه پایدار شهرستان ایجرود با رویکرد اقتصاد مقاومتی

استاندار زنجان از تدوین سند جامع توسعه پایدار شهرستان ایجرود با رویکرد اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: این امر، توسط معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، پیگیری شده و سایر مدیران نیز این معاونت را همراهی می ‌کنند، اما تدوین سند جامع در استان بر عهده سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی است.

به گزارش خبرآنلاین؛ اسداله درویش ‌امیری در جلسه اصلاح و بازنگری سند جامع توسعه پایدار شهرستان ایجرود، با اشاره به سند توسعه این شهرستان که در گذشته تهیه شده است، اظهار کرد: این سند، مبنا و پایه اصلی تدوین سند جامع جدید است که باید با رویکرد اقتصاد مقاومتی که از سوی وزارت کشور تعریف و ابلاغ شده است، به ‌روز رسانی شود.
وی افزود: نمایندگان دستگاه‌ های ذی ‌ربط باید اطلاعات به ‌روز شده را جهت تدوین سند نهایی در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قرار دهند.
درویش ‌امیری ادامه داد: ضروری است تا ابهامات موجود در ابلاغیه نیز توسط معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری از وزارت کشور، پیگیری و جهت مشخص شدن مسیر تصمیم‌ گیری در جلسه آتی، ارائه شود.
گفتنی است 31 شهرستان در 31 استان کشور در یک اقدام ویژه توسط وزارت کشور جهت تدوین سند جامع توسعه پایدار، انتخاب شده‌ اند که شهرستان منتخب استان زنجان، ایجرود می ‌باشد.
همچنین قرار گرفتن در فهرست مناطق کمتر توسعه ‌یافته کشور، اخذ نظر از استانداری‌ها و رتبه ‌بندی و استعلام مرکز رصد اجتماعی وزارت کشور، مبنای انتخاب این شهرستان‌ ها بوده است.
شایان ذکر است تدوین برنامه راهبردی- عملیاتی توسعه پایدار با رویکرد اقتصاد مقاومتی و با هدف رونق تولید و ایجاد بسترهای اشتغالزایی و کارآفرینی، پایداری و ماندگاری جمعیت سکونتگاه ‌های روستایی و افزایش بهره‌ وری و اثربخشی در فعالیت ‌های اقتصادی و ارتقای کیفیت شاخص ‌های زندگی و معیشتی از محورهای اساسی تدوین سند جامع توسعه پایدار شهرستان ‌های منتخب، اعلام شده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =