باشگاه خبرنگاران نوشت: نامزد ردصلاحیت‌شده در دو دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به نامه برخی اصلاح‌طلبان برای مذاکره با آمریکا گفت: این افراد زمینه‌ساز اهداف ایالات متحده هستند.

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی اشخاص اصلاح طلب طی نامه ای به مسئولان نظام خواستار مذاکره مستقیم با آمریکا شده اند اظهار کرد: این موضوع شفاف است و به ارزیابی خاصی نیاز ندارد. عده ای هدف گذاری رئیس جمهور آمریکا را در داخل کشور زمینه سازی می کنند.

وی در ادامه گفت: پیاده نظام و ستون پنجم دشمن کسانی هستند که اهداف ترامپ در درون کشور را دنبال می کنند و خواستار مسئله بارها آزموده شده هستند، آزمایشی که خیانت، بدعهدی و جنایت آمریکا نسبت به ملت هایی همچون ایران را تایید می کند. در کل این نامه خطای بزرگی است که جز خیانت و جهل مطلق توجیه دیگری ندارد.

زاکانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با وجود مشکلات بنیادین آمریکا با ایران برخی اصلاح طلبان خواستار مذاکره با این رژیم جنایت کار هستند، گفت: خواسته این افراد یا به سبب جهل مطلق و یا به دلیل نفوذ است، زیرا یکی از این دو ویژگی باعث می شود با وجود تمام خیانت ها و بدعهدی‌های آمریکا برخی در کشور فعالیت هایی انجام دهند که خوشایند ایالات متحده و بر خلاف منافع ملی است.اگر دستگاه های امنیتی کشور به دنبال عناصر و عوامل نفوذی هستند، می توانند با تحقیق روی عده ای که نامه درخواست مذاکره را نوشتند متوجه شوند کدام به سبب نادانی و کدام به دلیل نفوذ است.

ترامپ به دنبال بازگشت جایگاه آمریکا به عنوان تصمیم‌گیرنده اصلی دنیاست

محمد علی ابطحی فعال سیاسی و عضو مجمع روحانیون مبارز درباره دلیل خروج آمریکا از شورای حقوق بشر و سایر معاهده‌های بین‌المللی، گفت: آمریکا با خروج از معاهده‌های جهانی در زمینه احیای تفکر قلدرمحوری و یکه‌تازی در مدیریت دنیا است، تفکری که در داخل آمریکا هم طرفدار ندارد. ترامپ به شخصیت تمدنی آمریکا و مردم آن احترام نمی‌گذارد و با ادامه این مسیر بیش از همه به اعتبار آمریکا و مردم آن آسیب می‌رساند.

ابطحی با اشاره به اسرائیل‌محوری در رفتارها و شعارهای ترامپ گفت: ترامپ دلسوز اسرائیل نیست یا یک نگاه ایدئولوژیک به یهود و سرزمین فلسطین ندارد و به دلیل تجاربش در حوزه تجارت سعی در بزرگ‌نمایی مسئله فلسطین و سرزمین‌های اشغالی و خطرناک جلوه دادن ایران و در ادامه بهره‌برداری اقتصادی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس را دارد.

وی ادامه داد: ترامپ به دنبال بازگشت جایگاه آمریکا به عنوان تصمیم‌گیرنده اصلی در دنیاست که در هیچ‌ یک از قوانین بین‌المللی و حوزه‌های جمعی جهانی حضور نداشته باشد؛ البته این نگاه قلدرمآبانه در سایر مردان سیاسی آمریکا نیز بسیار دیده شده است.

214214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =