کیانوش عیاری: سینما برای من اسباب‌بازی دوران بچگی‌ است

در جلسه نمایش فیلم «بیدار شو آرزو» به کارگردانی کیانوش عیاری، کارشناسان بر استفاده از ظرفیت‌های سینما برای آگاهی بخشی مردم در مواجهه با سوانح طبیعی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم «بیدارشو آرزو» به کارگردانی کیانوش عیاری، عصر امروز (جمعه یکم تیر) در خانه هنرمندان ایران به نمایش درآمد.

این فیلم به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد زمین لرزه رودبار و منجیل، با حضور کارگردان و جمعی از دست‌اندرکاران عملیات امدادی در زلزله رودبار و منجیل، بم و کرمانشاه و با همکاری انجمن امداد ایرانیان و بنیاد فارابی به نمایش درآمد.

در این فیلم که به یاد جانباختگان زمین‌لرزه رودبار و منجیل به نمایش درآمد، بهناز جعفری، مهران رجبی، مهدی جعفری و.. به ایفای نقش پرداخته‌اند.

28 سال از حادثه تلخ زمین‌لرزه رودبار و منجیل می‌گذرد، در نیمه شب آخرین روز بهار سال ۱۳۶۹ و همزمان با مسابقات جام جهانی ۱۹۹۰، زمین در شمال غرب ایران به لرزه درآمد. بیش از ۴۰ هزار تن از هموطنان ما در استان‌های گیلان و زنجان به خواب ابدی رفتند و صبح اول تابستان را ندیدند. شهرها و روستاهای زیادی تخریب و هزاران تن بی‌خانمان شدند.

حسام‌الدین نراقی، رییس هیات مدیره انجمن امداد ایرانیان، در جلسه نمایش فیلم «بیدارشو آرزو» گفت: «در کشوری که بیش از هشتاد درصد مساحت آن در معرض خطر زلزله است، از نظر تولید محتوای سینمایی در این زمینه ضعیف عمل کرده‌ایم.»

شهریار مزیدآبادی از کارشناسان سوانح هم در سخنانی گفت: «بنیادهای هنری به ویژه در حوزه سینما می‌توانند نقشی مهم در آگاهی‌بخشی به مردم در مواجهه با سوانح طبیعی بازی کنند.»

با این‌حال و با این‌که نمایش فیلم «بیدارشو آرزو» به خاطر هشدار در ارتباط با سوانح طبیعی در خانه هنرمندان به نمایش درآمده بود، کیانوش عیاری با اشاره جایگاه و تعریف هنر گفت: «هیچ‌گاه احساس رسالت نداشته‌ام که مبشر مساله‌ای باشم؛ سینما برای من اسباب‌بازی دوران بچگی‌ست.»

طیبه سیاوشی، احمد مسجدجامعی، علیرضا تابش و جمعی از هنرمندان و فعالان حوزه سوانح طبیعی در این جلسه نمایش فیلم حضور داشتند.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =