پژوهشگر بلغارستانی برای تدریس «روش‌شناسی مطالعات فیلم» به ایران می آید

دینا یوردانووا پژوهشگر و‌ مدرس دانشگاه در حوزه مطالعات فیلم از کشور بلغارستان برای تدریس یک سرفصل در دوره آموزش عالی «مطالعات فیلم: نظریه، نقد و تحلیل» به ایران می‌آید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دینا یوردانووا پژوهشگر و مدرس برای تدریس سرفصل آموزشی «روش‌شناسی مطالعات فیلم» در دوره آموزش عالی که مدرسه ملی سینمای ایران ترتیب داده است، شرکت می کند.

بنا براین گزارش، مدرسه ملی ایران قصد دارد به منظور ارتقای فضای نظریه، تحلیل و نقد در سینما، دوره آموزشی «مطالعات فیلم: نظریه، نقد و تحلیل» را با حضور مدرسان برجسته و منتقدان و سینماگران ملی و بین‌المللی برگزار کند.

در همین راستا از دینا یوردانووا پژوهشگر و مدرس دانشگاه در حوزه مطالعات فیلم دعوت کرده تا جهت تدریس در این دوره آموزشی حضور داشته باشد.یوردانووا مدرس حوزه مطالعات فیلم در دانشگاه سنت اندروز است. تخصص ویژه وی سینمای بالکان و اروپای شرقی بوده و بیشترین مطالعات یوردانووا جهانی سازی جنبه‌های اقتصادی و فرهنگی سینما است.

این پژوهشگر تاکنون کتاب‌های متعددی در حوزه صنعت و هنر فیلم تالیف کرده‌ که به زبان های مختلف ترجمه شده است، از میان آنها می‌توان به آثاری چون «سینما در حاشیه»، «مردم متحرک، تصاویر متحرک: سینما و قاچاق در اروپا مدرن»، «موضوعات مهم در یک جشنواره فیلم»، «شبکه‌های در حال شکوفایی سینمای محیطی»، «سینمای جدید بلغارستان»، «سینمای معاصر بالکان»، «سینمای هند در خارج از کشور: تاریخ نگاری فراملی مبادلات سینمایی»، « سینمای اروپای دیگر: صنعت و هنر فیلم اروپای شرقی مرکزی»، «جایگاه سینمای رومانی در جهان» اشاره کرد.

241241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =