۰ نفر
۴ تیر ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۳

ایرنا نوشت: آمریکا مانع فروش فناوری به چین می شود.

'وال استریت ژورنال' از تدوین مقرراتی از سوی وزارت خزانه داری آمریکا خبر داد که از خرید فناوری های حایز اهمیت در صنعت از سوی دستکم 25 درصد شرکت های چینی جلوگیری می کند.

این روزنامه آمریکایی نوشت؛ شورای امنیت ملی و وزارت بازرگانی آمریکا نیز به منظور جلوگیری از انتقال این فناوری ها به چین، طرح هایی برای تشدید کنترل بر صادرات تهیه کرده است.

به نوشته وال استریت ژورنال، این طرح ها که انتظار می رود آخر هفته اعلام شود، هنوز نهایی نشده است و این صنعت این فرصت را دارد که قبل از اجرای طرح های فوق، درباره آنها اظهارنظر کند.

این برنامه ها با هدف لطمه زدن به دستورالعمل راهبرد 'ساخت چین 2025' تهیه شدند. راهبرد ساخت چین 2025 تبدیل شدن این کشور به یک پیشگام جهانی در 10 بخش، از جمله رباتیک، هوا- فضا و خودروهای پاک است.

آمریکا چندی پیش کالاهای چینی به ارزش 50 میلیارد دلار را مشمول تعرفه های گمرکی کرد و پکن نیز در مقابل اعلام کرد که تعرفه صادرات آمریکا به کشورش را افزایش می دهد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    1 0
    هوشيار باشيم چون نهايتا چيني ها ما و كره شمالي را به آمريكا مي فروشند و امتياز مي گيرند
  • بی نام A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
    0 2
    حالا ترامپ هم همچین می گه که آدم خیال می کنه جد اندر جد مخترعین و دانشمندان مستقر در امریکا از انگلیس آمده اند. همه دانشمندان اون کشورها مهاجر هستند اما چون در کشورشان آزادی و قدرت مانور فکری نداشته اند به امریکا مهاجرت کردند و علم رو در آن کشور پیشرفت دادند. اما ترامپ این وسط اونها رو هم مصادره کرده. یاد دکتر چمران بخیر. اگر بقیه هم یک تیپا به امریکا می زدن الان زبون امثال ترامپ دراز نبود. ولی خب ما هم بیگناه نیستیم و به نخبه های خودمون زیاد فشار میاریم