احسان علیخانی در پاسخ به مطالب منتشر شده در فضای مجازی در این خصوص که او چند میلیارد تومان از موسسه اعتباری ثامن‌الحجج پول گرفته است، واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احسان علیخانی، مجری برنامه «ماه عسل»، در کانال تلگرام خود نسبت به درج نام او در فهرست دریافت‌کنندگان وام و پول از موسسه اعتباری ثامن‌الحجج واکنش نشان داد. 

متن منتشر شده توسط او به شرح زیر است: 

من احسان علیخانی مجری و تهیه کننده تلویزیون و سینما هستم. اگر منظور رسانه‌های مجازی و غیرمجازی از (ا-ع) همان احسان علیخانی است که باید بگویم؛اشتباه گرفتید. آن دزد اموال بیت‌المال و مردم من نیستم.

کار من رسانه است. در رسانه بزرگ شدم، در رسانه بالیدم و در رسانه زندگی می‌کنم. بیش از بسیاری از کسانی که طی این دو روز من را شماتت کردند، درک می‌کنم، می‌دانم و تجربه کرده‌ام که معمولا «آدم‌ها در فضای مجازی عجیب و بدجنس می‌شوند.»

جملات زهرآگین است که از دیروز به سمتم سرازیر می‌شود. یک راه حل ساده این بود: «سکوت کنم.» 

خبر دریافت سه میلیاردی (ا-ع) که از خبر مرگ احسان علیخانی بزرگتر نیست و فراموش می‌شود. اما با خودم گفتم چرا باید من را با (ا-ع) اشتباه بگیرند؟ موج بعدی افشاگری که آمد، آیا من را کنار چند نام اختصاری دیگر می‌گذارند؟ 

اینها توضیح من است برای کسانی که احسان علیخانی را با (ا-ع) اشتباه گرفتند و برای آنها که سعی کردند احسان علیخانی یا همان (ا-ع) را وسط بیندازند تا خودشان دیده نشوند:

(ا-ع) چهره مرموزی است تا آرنج دستش به خیانت در بیت‌المال آلوده است. مثل خیلی‌های دیگر که دستشان در جیب مردم رفت و بعدها نه از زندان که سر از جاهای دیگر درآوردند؛ جایی شبیه کانادا.

اما من احسان علیخانی هستم تهیه کننده و مجری تلویزیون، تاکید می‌کنم تهیه کننده! در تهران زندگی می‌کنم و خانه و دفترم هم مشخص و عیان است.

من احسان علیخانی مثل خیلی از شهروندان دیگر روزانه چشمم به اخبار است تا ببینم در این شرایط اقتصادی، دلار، یورو ، سکه ، بی‌برقی، بی‌آبی، بدهی هزاران میلیاردی تعداد اندکی‌ به سیستم بانکی، عدم انتشار فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی و ... تکلیف زندگی‌مان چه می‌شود؟ اما به جای جواب اینها چه دیدم؟ اسم خودم را.

این چند خط بعدی را بخوانید تا اصل مطلب دست‌تان بیاید و بعد شاید فرق میان احسان علیخانی و (ا-ع) هم برای شما روشن شد:

۱- موسسه ثامن‌الحجج سال‌ها قبل از همکاری با گروه اجتماعی شبکه سه در تمامی رسانه‌های رسمی کشور نظیر (روزنامه‌ها ، تیزر و برنامه‌های اسپانسری تلویزیونی، خبرگزاری‌ها، سایت‌ها، بیلبوردهای شهری، باشگاه‌های فرهنگی و‌ ورزشی و ...) حضور داشته که معنای این حضور پر رنگ یعنی داشتن مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح، در نتیجه، مجوز تاسیس، مجوز گسترش موسسه تا بیش از ۵۰۰ شعبه فعال، مجوز افتتاح حساب برای مردم و‌ صاحبان صنایع، مجوز برای تبلیغات تا مجوز برای انحلال این موسسه، ربطی به من و امثال من ندارد. ما با یک موسسه قانونی براساس نص صریح قانون و نظارت‌های دائمی صدا و سیما کار کردیم.

۲- طبق روال طبیعی هزینه‌های اکثر برنامه و‌ سریال‌های پر بیننده در تلویزیون که شما تماشا کردید به عهده اسپانسرها است، موسسه مذکور هم در سال ۹۱ تقاضای همکاری با گروه برنامه ساز ما را داشته و شبکه بعد از بررسی و استعلام از مراجع ذیصلاح و دریافت مجوز تبلیغات از موسسه، بنده را به عنوان تهیه‌کننده به این موسسه معرفی کرد. یعنی مثل تمام تهیه‌کنندگان سازمان نه بیشتر و نه کمتر.

۳-طی سه سال و‌‌ نیم و در قالب شش قرار داد با صدا و سیما و شبکه، شش عنوان برنامه (دو‌نیمه سیب، ماه عسل ۹۲، ماه عسل ۹۳، سه ستاره، ویژه برنامه تحویل سال ۹۳ ، بهارنارنج ) تولید و‌ پخش شد که مبلغ مذکور از جانب  اسپانسر بعد از تایید بر‌آورد هزینه‌های تولید توسط کارشناسان مربوطه شبکه و بابت تهیه و توليد به صدها نفر عوامل و هزينه‌های توليد به تهيه كننده تخصیص می‌یابد. (روابط عمومی، گروه اجتماعی و مدیر مالی شبکه سه در صورت صلاحدید اسناد و قراردادها را منتشر کنند.)

۴-من مدیر نیستم، مسول نیستم، کارمند دولت نیستم، کارمند صدا و سیما هم نیستم، من تهیه‌کننده و ‌برنامه‌ساز مستقل هستم، ولی فراتر از هر بازی رسانه‌ای ، تهمت و قضاوتی، خودم را در برابر قانون و اذهان مردم پاسخگو می‌دانم. حالا هم از شبکه سه و صدا و سیما و ‌مراجع ذیصلاح قضایی و نظارتی خواهش می‌کنم تا به طور دقیق این موضوع را بررسی کنند و نتیجه را شفاف به مردم گزارش دهند.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    132 2
    بابت این درآمد چقدر مالیات دادی این رو هم لطفا ذکر کن
  • بی نام A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    145 3
    احسان جون. اون سه میلیارد پول مردم را با بهره بانکی رسمی پس بده و بعد سخنرانی کن.
    • بی نام EU ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
      25 4
      عالی بود جوابت
  • امیر A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    135 2
    جالبه که همه اینایی که گند می زنن بعدش یه نامه میدن از عالم و آدم طلبکار میشن.مثل اون دوست مداحمون که تو روز روشن به ماشین مردم گلوله شلیک کرد بعدم گفت کسانی که از من انتقاد کردند را حلال می کنم.کسانی هم که ازش انتقاد کرده بودند گفتند لطف می کنی...مرسی.حالا داستان ایشون و آقای مدیری هم همینطوره.به جور حرف می زنن که انگار مردم یه چیزیم بهشون بدهکارن
  • محمد ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    121 1
    جناب آقاي عليخاني اگر مبالغ اعلامي در رسانه ها طي قرارداد صداوسيما با موسسه ثامن الحجج به حساب صداوسيما واريز شده وسازمان طي قرادادي كه با تهيه كننده دارد دستمزد عوامل وهزينه هاي توليد رو به شما پرداخت كرده است كه اين كار كاملا قانوني است حتي اگر قراداد شما با صداوسيما ده ميليارد بوده باشد نفس پرداخت قانوني است اما اگر تهيه كننده علاوه بر قراداد صداوسيما باثامن الحجج ،مبلغ جداگانه ايي به هر ميزان وتحت هر عنوان اعم هزينه هاي توليد برنامه و هديه وغيره از اسپانسر دريافت كند يك ريال آن هم سو استفاده از جايگاه تهيه كنندگي است چون اخيرا بسيار مشاهده ميشه كه تهيه كنندگان برنامه هاي شاخص تلويزيون مبالغ جداگانه ايي وتحت قراردادهاي شخصي از اسپانسر ميگيرند تا به قول خودشان تبليغ بهتري براي اسپانسر بكنند.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    126 2
    تو در طول سال يكي و نصفي برنامه داري بعد خونه و دفتر و ماشينت كه جزو از ما بهترونه تهيه كننده ي سينما هم ميشي يه كم عجيب نيست؟ اخه برادر با سالي چهل پنجاه مليون اگه رشوه هاي زير ميزي اسپانسرها نباشه كه نميشه اينقدر بالابالاها رفت
  • مهدی A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    97 2
    امیدوارم کاری هم کرده باشی انقد وجدان جرات داشته باشی پشت صداو سیما پنهان نشی بجای توضیح
  • بی نام A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    123 1
    روبيكا و هفت هشتاد و بقيه چقدر می دن؟
  • حسین A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    18 60
    باز یه داستان چدید از طرف رسانه های دولت برای دوری از خواسته ی مردم در برابر ارز ، سکه ، دلار ، شفافیت ، آقازاده ها و ... متاسفم برای مردمی که راحت گول میخورن . اصلا بر فرض اینها مفسد باشند ... مفسدان اصلی با این چیزها دارن بیشتر فساد میکنند ...
  • بی نام GB ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    فوق تخصص ماسک و ماست مالی با فلوشیپ گریه درمانی.
  • هادی SG ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    29 43
    تبدیل به مردمی شده ایم که همه را دزد می دانیم حتی اگه خلاف اون ثابت بشه... اگه سیستم مشکل دارهکه قطعا هم مشکل داره گناه ایشون نیست باید ایراد کار رو دید و با اونایی که این سیستم دزد پرور رو بوجود آوردن برخورد کرد
    • بی نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
      48 2
      آخه اینا خودشون رو عقل کل نشون میدن، همه رو نصیحت می کنند، میگن مستقلیم بعد اسیر اسپانسر فاسدی مثل موسسه ثامن الحجج میشن مگه صدا و سیما صاحب نداره تهیه کننده خودش بره از هر ورشکسته ای پول بگیره و برایش تبلیغ کنه تازه همه این حرفها به شرطیه که تمام اظهارات آقای علیخانی رو قبول کنیم. یعنی یک ریال از پول و سودش به نفع ایشون حیف و میل نشده باشه
  • بی نام مطلع A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    82 3
    ۱ فراربه جلو و بازی با کلمات شغل این تهیه کننده مدعی وکاسبی این مجری است ۲ نکته مهم متن ایشان که کویای نگرانی وی است دریافت سه میلیارد تومان نیست بلکه اصل و ماهیت این تبلیغات است ۳ ماجرا این است که این ادم به دلیل دریافت مستقیم پول از این موسسه بر خلاف عرف تلویزیون کل اعتبار رسانه و اعتماد مردم به برنامه مهمی مثل ماه عسل را در اخنیار این موسسه گذاشته و دقیقا همین تبلیغ ایشان از سال ۹۲ باعث شده سپرده گذاری مردم هزاران میلیارد تومان افزایش یابد . ۳ غش کردن ایشان برای تبلیغ نامتعارف این موسسه بدلیل اخذ مبلغ بیش از چند برابر براورد های تلویزیون تبعات مالی هزاران میلیاردی و اثار امنیتی اجتماعی غیر قابل جبران برای کشور داشته و هیچ بیلبورد و تیزری نمی تونسته ماه عسل مفسدان باشد
  • بی نام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    89 4
    ده ها هزار هنرمند مستقل توی این کشور هست چطور کسی به تلوزیون راه پیدا نکرد الا تو که چپ و راست برنامه اشک گیر میسازی؟
  • صدیقی A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    77 4
    توجیه نکن آقای علیخانی.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    27 2
    3 میلیارد رو که گرفته به صورت مستقیم از اسپانسر طبق قانون باید مستقیم به حساب صدا و سیماو خزانه داری واریز میشده ...
  • بی نام A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    46 3
    ایکاش من هم وصل از ما بهتران بودم
  • مجید A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    78 1
    خود صدا و سیما که هر شب برنامه داره درباره فساد هم دچار فساد شده با این مجریان.خدایا خودت به داد این مردم بدبخت برس
  • بی نام IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    73 1
    ماهتون عسل. کات
  • گمنام A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    76 4
    سو استفاده از عواطف مردم خیانتی است نابخشودنی جناب علیخانی باید از تک تک مخاطبین حلالیت بطلبی
  • حمید A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    46 8
    دو نفر هستند که دارن به پیامها منفی میدن . یکیش که ا ع هست . دومی هم احتمالا مم هست. معما حل شد.
  • رضادی A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    35 6
    آقای علی عسکری ریاست سازمان صدا و سیما و بقیه مدیرانش حرفی برای گفتن ندارند؟
  • بی نام DE ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    36 3
    فکر نکنم کسی قانع بشه با خواندن این قبیل متن های دفاعیه غیرحقوقی و بیشتر احساسی. اگه قراره احسان مردم رو قانع کنه بیاد علنا مبالغی که تک تک به قول خودش اون صدها نفر از ثامن الحجج دریافت کردن رو با ذکر مشخصات اعلام کنه تا معلوم شه چقدر ته جیبش مونده.
  • بی نام A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    23 7
    باشه ا ع مفسد اقتصادی. کسی پاسخگوی دلار ۹ هزار تومنی و سکه ۳ میلیونی هست یا نه ؟ یا بازی های رسانه ای همچنان ادامه داره...
  • خس و خاشاک A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    60 2
    هرگز از یاد نخواهم برد...این جمله معروف رو: اسپانسر این برنامه مزیین شده به نام امام هشتم علی ابن موسی ابن رضا جملات ابتدایی هر برنامه ماه عسل.از زبان مخلصترین بنده روزگار...
  • بی نام A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
    32 2
    فکر کردید برای مثال به اقازاده ها خلاف ضابطه وام میدن؟ همه چی قانونی انجام میشه. ولی قانونی که به اونا لطف داره
  • بی نام IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
    14 3
    مردم دیگر گول زبان چرب و نرم شما را نمی خورند
  • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    4 0
    اصلا حقت نبوده پول سپرده های مردم بخت برگشته بوده