ایرنا نوشت:نماینده ایلام و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح سوال از رئیس جمهور توسط تعداد محدودی از نمایندگان پیگیری شده و عده ای نیز بخاطر رفاقت آنرا امضا کرده اند و به هیچ عنوان نظر اکثریت مجلس نیست.

جلال میرزایی  اضافه کرد: پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات سال 96 یک جریان خاص در مجلس به دنبال تحت فشار قرار دادن وی از طریق طرح سوال بودند و بهانه های مختلفی نیز داشتند.

وی یادآور شد: آنها در ابتدا مساله موسسات مالی و اعتباری را بهانه سوال از رئیس جمهور قرار دادند که با اقدامات دولت در این زمینه بهانه از آنها گرفته شد و به مسائل دیگر متوصل شدند.

وی با بیان اینکه این جریان در حال حاضر با توجه به وضعیت بازار ارز و سکه و بدون توجه به اقدامات دولت و همچنین تنگناهای موجود طرح سوال را مطرح کرده اند، تاکید کرد: هدف آنها صرفا سوال از رئیس جمهور است و شرایط حساس کنونی و اقداماتی که دولت انجام داده است را مدنظر قرار نمی دهند.

نماینده ایلام و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: جریان طرح سوال از رئیس جمهور با بیرون از مجلس هماهنگی دارد و به نظر می رسد توجه نکردن حسن روحانی به برخی خواسته ها و برآورده نکردن انتظارات عده ای خصوصا در بحث سیاست خارجی در این مساله تاثیرگذار باشد.

میرزایی افزود: در بحث طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس یک چندگانگی وجود دارد و هر چند تعداد حامیان دولت بیشتر است اما طرح سوال از طرف یک فراکسیون خاص که از همان ابتدا به عملکرد دولت نگاه خاصی داشته اند دنبال شده است و تعداد محدودی از دیگر فراکسیون ها نیز آنرا امضا کرده اند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر باید بیشترین تمرکز دولت و رئیس جمهور بر روی استفاده حداکثری از این فرصت برای بیان مسائل و مشکلات و اقدامات دولت گذاشته شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه دولت هیچگونه کوتاهی نداشته است باید رئیس جمهور در خصوص اینکه مشکلات کنونی ریشه در چه دوره ای داشته، نقش عوامل خارجی و راهکارها برای برون رفت از این وضعیت را برای مردم شرح دهد.

گفتنی است؛ تقاضای سوال از رییس جمهوری با امضای 80 نماینده و در پنج محور در جلسه علنی روز چهارشنبه گذشته 10 مرداد ماه اعلام وصول شد.

عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت درکاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چندین ساله، افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی پنج محور سوال از رییس جمهوری است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =