مهر نوشت: امیر قطر در هفتاد و سومین نشست مجمع‌عمومی سازمان‌ملل ضمن تاکید بر گفتگوی غیر مشروط برای حل بحرانها به ناتوانی جامعه جهانی در حل بحران سوریه اشاره کرد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در در هفتاد و سومین نشست مجمع‌عمومی سازمان‌ملل گفت: پس از هفت سال هنوز بحران سوریه پابرجاست و جامعه بین المللی از حل آن عاجز است.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر

وی افزود: موضع ثابت ما در وحدت یمن و تمامیت ارضی آن است و خواهان حل بحران براساس طرح خلیج فارس هستیم.

تمیم بن حمد آل ثانی تاکید کرد: ما از همه طرفها لیبیایی می خواهیم که برای حل بحران  و منافع لیبی به تفاهم برسند و به آن پایبند باشند. از توافق الصخیرات برای حل بحران لیبی حمایت می کنیم.


امیر قطر گفت: ما از تلاش های دولت عراق برای تحقق منافع سیاسی تقدیر می کنیم و جانفشانی های عراقیها در جنگ ضد تروریسم را ارج می نهیم. ما بر تمایل خود را در حمایت از بازسازی عراق و هر آنچه که می تواند تمامیت اراضی آن را حفظ کند تاکید می کنیم.

وی بیان کرد: حل بحران عربی-اسرائیلی بدون حل فراگیر درباره موضوع فلسطین امکان پذیر نیست و این موضوعی است که اسرائیل با آن مخالفت می کند. وخامت اوضاع در غزه و محاصره شدید و ادامه شهرک سازی در کرانه باختری عواقب وخیمی به دنبال دارد.

تمیم بن حمد آل ثانی افزود: گفتگوی غیرمشروط بهترین راه برای حل بحرانهاست.

وی گفت: با گذشت یک سال از محاصره قطر امور زیادی آشکار شده است.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی گفت: نباید از مبارزه با تروریسم برای تحقق اهداف سیاسی بهره برداری شود. وحدت معیار برای تحقق جنگ بر تروریسم لازم است.

امیر قطر تاکید کرد: ما از همه طرفهای یمن می خواهیم که به گفتگو تحت نظارت سازمان ملل روی آورند.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =