فضای سبز 12 شهر در چهارمحال و بختیاری برای مقابله با آلودگی هوا تغییر می کند

مدیرکل حفاظت محیط زیست از برگزاری کارگاه آموزشی توسعه وجایگزینی فضای سبز شهرها با گونه های گیاهی بومی مناسب و سازگار با کم آبی، همچنین نحوه مقابله با آفات و مدیریت فضای سبز در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان ، ، شهرام احمدی گفت: آموزش کاشت گونه های گیاهی بومی سازگار وکم آب بر با هماهنگی کارگروه مقابله با گرد و غبار و آلودگی هوا توسط دفتر فنی استانداری و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی برای شهرداران استان انجام شد.

وی افزود: جهت اجرای طرح های پایلوت کشت گیاهان بومی و جایگزین با فضای سبز شهری ضمن آموزش شهرداران و آشنایی آنها با این طرح، شهرداریهای 12 شهر استان، شامل؛ مراکز شهرستان و شهرهای کیان، فرخ شهر و طاقانک به عنوان پایلوت انتخاب شدند.

احمدی عنوان کرد: مقرر گردید دستگاه های مرتبط نسبت به جایگزینی گونه های بومی سازگار با اکوسیستم منطقه و کم آبی در پایلوت های انتخاب شده در فصل کاشت اقدامات لازم را انجام دهند.

گفتنی است: شانزدهمین کارگروه مقابله با گرد و غبار استان به دبیری حفاظت محیط زیست استان و با حضور مسئولان دستگاه های مرتبط در استانداری تشکیل شد.

فضای سبز 12 شهر در چهارمحال و بختیاری برای مقابله با آلودگی هوا تغییر می کند

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =