اقتصاد بر خط نوشت: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز از پایان مطالعات تعیین میزان حق‌آب رودخانه کرج تا پایان خرداد ماه امسال خبر داد

فردین حکیمی در خصوص دغدغه‌ها، مسائل و پتانسیل‌های زیست محیطی استان البرز توضیحاتی ارائه کرد.
یکی از مسائل مهم زیست محیطی که در استان البرز مطرح می‌شود بحث انتقال آب رودخانه کرج به تهران از طریق تونل است، فردین حکیمی در خصوص این موضوع که نگرانی بسیاری از فعالان زیست محیطی استان و حتی کشور را به دنبال داشته است گفت: استان البرز دارای دو رودخانه تامین کننده آب شرب(کرج و طالقان) است که بخشی از آب شرب تهران، کرج و قزوین از این طریق تامین می‌شود.
حکیمی ادامه داد: از آنجایی که رودخانه کرج بخشی از آب پایتخت را تامین می‌کند تونلی برای احداث این آب احداث شده و در آینده این انتقال آب صورت خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: موضوعی که در این بین مورد تاکید ما قرار دارد تامین حق‌آبه زیست محیطی رودخانه کرج است تا آن میزان آب که برای ادامه حیات رودخانه لازم است در آن جریان داشته باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز ادامه داد: بر همین اساس کار مطالعات تعیین حق‌آب زیست محیطی رودخانه کرج از چند سال پیش آغاز شد و خرداد ماه امسال به پایان می‌رسد.
حکیمی اظهار کرد: تعیین حق‌آبه رودخانه کرج با مطالعات انجام شده به ما این اجازه را خواهد داد تا با پشتوانه‌ای علمی به این موضوع بپردازیم ضمن اینکه موضوع در شورای حفاظت از منابع آب استان مصوب و از طریق سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز دنبال خواهد شد.
این مسئول خاطرنشان کرد: این موضوع توسط همه مسئولان ذیربط استان پیگیری می‌شود و دغدغه همه مسئولان است.
وی در ادامه و در خصوص نقش رسانه‌ها در حفظ محیط زیست نیز اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر مشارکت مردمی برای حفاظت از محیط زیست افزایش خوبی داشته که بخش زیادی از این اتفاق خوب ناشی از فعالیت رسانه‌هاست.
حکیمی با بیان اینکه حق مردم است که از یک محیط زیست سالم بهره‌مند باشند تصریح کرد: رسانه‌ها در احقاق این حق زبان گویای ما هستند در طول این مدت همراهی خوبی با محیط زیست داشته‌اند.
در این نشست معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز نیز توضیحاتی در خصوص دغدغه‌ها و فعالیت‌های زیست محیطی جهاد دانشگاهی ارائه داد.
فیروزی ادامه داد: در سال گذشته اقداماتی همچون طرح ملی بوم گشت در البرز، اردوی دانشجویی طبیعت پاک، دورهمی دانشجویان محیط زیست، بازدید دانشجویان از تالاب صالحیه و انعقاد تفاهم‌نامه اجرای قانون هوای پاک با حضور جهاد دانشگاهی نیز انجام شد که همه در راستای حفاظت از محیط زیست قرار دارد.
وی از امضای چهار قرارداد فعالیتی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت و تصریح کرد: چاپ اطلس زیست محیطی استان در شش جلد، از آخرین اقداماتی است که از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی البرز در همکاری با محیط زیست انجام شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در خصوص مسائلی همچون گرد و غبار، آلودگی هوا، حیات وحش استان، تالاب صالحیه، پسماند و فاضلاب .صحبت های هم داشتند .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =