محققان دانشگاه واترلو اپلیکیشنی درست کرده‌اند که می‌تواند بدون کاهش عملکرد و پرفورمنس، عمر باتری را تا 30 درصد افزایش دهد تا به‌اندازه یک ساعت بیشتر از آن در مواقع ضروری استفاده کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، نام این اپ MultiDroid است که بر اساس پایین آوردن مصرف روشنایی نمایشگر روی اپ‌های غیرضروری که پشت اپلیکیشن اصلی پنهان هستند، کار می‌کند.{لینک}

بدین ترتیب با کاهش مصرف باتری توسط اپلیکیشن‌هایی که استفاده نمی‌شوند، باتری بیشتر از قبل ذخیره‌شده و عمر آن بیشتر می‌شود که این کار با محدود کردن مقدار مصرف انرژی از طریق برنامه‌های «باتری‌خور» انجام می‌شود.

«کشیراساگار نایک» از تیم تحقیق می‌گوید گوشی را شارژ کرده و به 100درصد می‌رسانید، درحالی‌که در خفا بسیاری از اپلیکیشن‌های اندرویدی فعال هستند و تا وسط روز باتری گوشی را به 30 درصد می‌رسانند و نیاز به شارژ مجدد پیدا می‌کنید.

اندروید 7 به بالا قابلیت چند پنجره‌ای داشته و اجازه اجرای دو اپلیکیشن را به کاربر، هم‌زمان با تقسیم نمایشگر می‌دهد و در نهایت یک اپلیکیشن پشت دیگری پنهان می‌شود، درحالی‌که هنوز باتری خوری می‌کند که به گفته «نایک» اپلیکیشنی که آن‌ها ساخته‌اند با پایین آوردن برایتنس اپلیکیشن‌های پنهان‌شده، مانع از باتری خوری می‌شود، بدون اینکه عملکرد را پایین بیاورد.

نرم‌افزار ساخته‌شده روی 200 گوشی تست شد و بین 10 تا 25 درصد عمر باتری را افزایش داد.

اما در مورد گوشی‌های آیفون، گزارش‌های زیادی درباره باتری خوری آی او اس 11.4 آمده است که 25 درصد عمر باتری را زودتر از قبل کاهش می‌دهد. عمده دلیل آن (البته تائید نشده) گفته می‌شود به دلیل رفرش شدن پس‌زمینه گوشی است و اپل هنوز مشکل را حل نکرده است.

با اولویت‌بندی کردن نرم‌افزار، محتوای اپلیکیشن موردنظر به‌صورت خودکار رفرش می‌شود و باتری خوری ایجاد می‌کند و کاربران برای حل موقت باید منوی background refresh را از ستینگز و general آف کنند.

 

5656

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • موسی A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
    1 0
    از طریق گوگل پلی دانلود کن