دنیای اقتصاد نوشت: بعد از آنکه رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده آمریکا، به بهانه حمایت از محصولات آمریکایی و تولید داخلی این کشور، دستور اعمال تعرفه بر واردات کالاهای خارجی اعم از محصولات چینی را داد، اعلام کرد که واشنگتن تعرفه ۱۰ درصدی جدیدی را بر واردات کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار وضع می‌کند که این تعرفه‌ها از تاریخ ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) آغاز شد؛ ‌اما انتظار می‌رود این تعرفه‌ها در اول ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی (۱۱ دی) به ۲۵ درصد افزایش یابد که در اصل آغازی برای شعله‌افروزی در تنش‌های سیاسی و تجاری میان پکن و واشنگتن تلقی می‌شود.

نیکولاس پیتر، مدیر مالی شرکت بی‌ام‌و در این باره می‌گوید که در صورت تداوم جنگ تجاری میان ایالات‌متحده آمریکا و چین و همچنین قانون افزایش تعرفه واردات محصولات مختلف اعم از خودرو، شرکت خودروسازی بی‌ام‌و آلمان در سال آینده نیز به شدت تحت‌تاثیر این تحولات قرار خواهد گرفت؛ به‌گونه‌ای‌که درآمدزایی آن بیش از نیم میلیارد یورو (۵۷۹میلیون یورو) کاهش پیدا خواهد کرد.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لیلی A1 ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    1 1
    شرم آوره. به همه ی وزنه های انقلاب دارن تهمت می زنن. حتی دیگه فرزند شهید مطهری و رئیس دو قوه ی اجرایی مملکت هم شدن ضدانقلاب و خائن. دیگه کی مونده توی دایره ی انقلابی که در حد یک نفر تنگش کردید؟
  • بی نام A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    5 1
    اگر قرار است که به همه روسای جمهور ازاول انقلاب تاحالا توهین بشه وناکارامد و دست نشانده غرب توصیف شوند کلا ریاست جمهوری برداشته بشه یک نخست وزیر بگذارند زیر نظر رهبری کار کند فکر کنم اوضاع بهتر بشه . بلاخره تو مملکتی که هر شهرش یک رئس جمهوردارد ویک فرمانده که به اختیار خودش هرکاری خواست میکند باید یک نفر پاسخگو باشد.
  • بی نام RO ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    1 1
    یه عده بد جوری از محبوبیت روحانی دارن میسوزن از تبریک نگفتناشون معلوم بود،از همون روز اول شروع کردن ،تمام تلاششون اینه که هر طور شده تا قبل از مراسم تنفیذ روحانی رو به حاشیه بکشونن
  • بی نام A1 ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    0 0
    این نظرات چیه نشون میدین؟