تسنیم نوشت:نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگری گفت: طبق آمارهای رسمی تا بهمن ماه سال گذشته حدود چهار میلیون و ۷۰۰هزار پناهنده و مهاجر در کشور حضور داشتند.

ابوالفضل فتح الهی، نایب رییس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با اشاره  بالا بودن آمار مهاجرین و اتباع بیگانه در ایران یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن امنیت شغلی کارگران در کشور است گفت: طبق آمارهای رسمی تا بهمن ماه سال گذشته حدود چهار میلیون و 700هزار پناهنده و مهاجر در کشور حضور داشتندکه بیش از75 درصدشان در جامعه ایران در حال فعالیت هستند و از این تعداد 700هزار نفر در روستاها مشغول کارند.

وی با بیان اینکه  آنها در گذشته شغل‌هایی مثل چاه کنی و کارهای ساختمانی را اشغال می‌کردند که کارگر ایرانی رغبتی به حضور درآنها و گرفتن این شغل‌ها نداشت، ولی امروز کارهای درجه یک و دو مرتبه بالاتر را اشغال می‌کنند. گفت: متاسفانه به دلیل ضعف نظارت و برخی سیاستهای غلط شغل‌هایی را که کارگر ایرانی قادر به انجام آن است در اختیار مهاجرین و اتباع بیگانه گذاشته‌ایم.

احمدرضا خزاعی، مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی نیز با اشاره به اینکه نزدیک به 1 میلیون نفر از کارگرانِ اتباع خارجی بیمه نیستند افزود:  در حال حاضر 970 هزار نفر  از اتباع خارجی در ایران در شرایط سنی کار قرار دارند و از این تعداد35 هزار نفر تحت پوشش بیمه‌ای سازمان تامین‌اجتماعی هستند.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
    7 0
    یکی از دلایل اصلی بیکاری در جامعه غمین مهاجران هستند ۴۰ سال قشر زحمت کش ایران دارن از اینها ضربه می خوردند بدون هیچ مدرک اقامت در ایران کار می کنند و به راحتی در خیابانهای ایران جولان می دهند کجای دنیا به این شکل است
  • محمدرضا A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
    0 6
    افغانستان کشور دوست و برادر ماست.البته تا وقتی که القاعده و طالبان اونجا حضور دارن.