رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: هرجایی که تصمیم گیری ها در سکوت و خفا انجام شود فساد های بزرگ در حال رخ دادن است، بر این اساس یکی از سیاست های اصلی شورا، شفاف سازی قراردادهای شهرداری و اعلام عمومی است.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، فرج‌قلیزاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جامعه امروز ما به فراگیری مهارت گفتگو و گوش دادن نیازمند است، اظهار کرد: اگر چند مشکل در حوزه فرهنگ نام برده شود یکی از آنها مشکل گفتگو است، در جامعه نیاز داریم با همدیگر گفتگو‌کنیم؛ مردم با حکام و مسئولان باید بتوانند صحبت کنند.

وی ادامه داد: از دیگر مشکلاتی که سالیان سال است با آن درگیر هستیم و بیش از یک قرن است که از آن رنج می بریم جایگاه قانون و قانونمندی است، با مطرح کردن قانون و قانون مندی می توانیم چارچوب اداری را شکل داده و رعایت قانون می تواند منافع عمومی را تامین کند.
قلیزاده بابیان اینکه تمرین می‌کنم در چارچوب قانون حرکت کنم، گفت: منافع عمومی را بر منافع شخصی ارجح می دانم.
عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: گرچه از مدیریت شهری و کارکنان شهرداری تشکر می کنم ولی بر عملکرد مدیریت شهری یک سری انتقاد دارم. معتقدم نواقصی هست که باید مطرح شود و نقد شود چرا که اگر نقد نشود و مطرح نشود به کمال نمی رسیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به عمده محورهای انتقاداتش از مدیریت شهری افزود: در حوزه پرورش قهرمانی و تیم داری، استخدام و تبدیل وضعیت کارکنان، انتصاب برخی مدیران، عدم شفافیت در تصمیم گیری ها انتقاد جدی به شهرداری دارم.
قلیزاده با بیان اینکه اگر بنده را فقط یک فرد منتقد می خوانند از روی کم لطفی است گفت: من راهکار هایی هم ارایه کرده ام و چون به تذکرات بنده توجه نشده، نامه ای به مدیران ارشد استانی نوشته ام، کسانی که وظیفه نظارتی و قانونی دارند باید به این مسائل رسیدگی کنند.
وی خاطرنشان کرد: امروز این نامه را در اختیار اصحاب رسانه قرار می دهم تا اگر تشخیص می دهید قانونی است منتشر کنید و اگر فکر می‌کنید قانونی نیست من را نقد کنید.

عضو شورای شهر تبریز افزود: بنده از اینجا اعلام می کنم که تاکنون برای استخدام هیچکس در شهرداری از هیچ سهمیه ای استفاده نکرده ام، اینکه اعلام شده است که برادرزاده ام به عنوان نیروی شرکتی در پست معاونت منصوب شده کذب است، از اصحاب رسانه می خواهم که این موضوع را پیگیری کنند.
فرج قلیزاده یادآور شد: متاسفانه بنیه مالی رسانه ها خیلی کم است، در چند سال گذشته شاهد استخدام منتقدین شهرداری در این مجموعه بوده‌ایم ، این مسئله ای قابل تامل است چرا که راه انتقاد سازنده به روی این نهاد بسته می‌شود.
وی ادامه داد: در ایران یکی از علل اصالی فساد عدم شفاف سازی است و هرجایی که تصمیم گیری ها در سکوت و خفا انجام شود فساد های بزرگ در حال انجام است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: بر این اساس یکی از سیاست های اصلی شورا، شفاف سازی قراردادهای شهرداری و اعلام عمومی است، یکی از مطالبات رسانه ها این باشد که تمامی پرداخت های شهرداری تبربز به رسانه ها بصورت کامل شفاف سازی و اعلام شود، اگر اعلام شود تمامی مشکلات رفع خواهد شد.

وی با تاکید بر مطالبه گری رسانه ها در ایجاد شفافیت اضافه کرد: بر اساس یکی ار مصوبات شورا در بودجه، شهرداری ملزم شده است که تمامی قرارداد های خود را در سایت شهرداری و شورای شهر منتشر کند.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود افزود: از شهرداری خواسته شده است تا آگهی ها را بصورت کاملا سیستماتیک به نشریات بدهد، می خواهیم کاری کنیم که آگهی ها قانونمند شده و مطبوعات از اسارت خارج شوند.
قلیزاده گمانه زنی ها در مورد تصمیم لیست امید به برکناری شهردار را یک نظر شخصی خواند و افزود: تاکنون در این مورد چیزی نشنیده ام.
وی همچنین با بیان اینکه در شهداری تبریز، سالانه ۸۰۰ میلیارد تومان حقوق و‌ مزایا به کارکنان پرداخت می شود، گفت: سیاست این بود که سیستم کوچک سازی شود و سپس برون سپاری شود، الان سیستم بزرگ شده و زمان برای برون سپاری مناسب نیست.
وی یادآور شد: تا رمانی که معاون شهردار تبریز بودم اجازه ندادم که شهردار به سمت تیم‌داری حرفه ای برود بعد از اینکه من رفتم دلایل مختلف باعث‌ شد شهرداری به سمت تیم داری حرکت کند.

وی ادامه داد: اگر مسایل مذهبی به دست افراد سیاسی داده شود ممکن است موجب ایجاد خدشه در مذهب نیز گردد، در طول ۴۰ سال تجربه کرده ایم که هر جایی هر کاری را از دست مردم گرفته به نهاد های دولتی داده شده کار خراب شده است.
وی با بیان اینکه شهرداری همانگونه که در مسایل تیم داری تخصص ندارد در مسایل مذهبی هم تخصصی ندارد و‌اگر وارد شود آنرا هم خراب خواهد کرد، اضافه کرد: به لحاظ شرعی اینکه از پول شهرداری برای مراسم اربعین هزینه شود صحیح نیست.
وی در بخش دیگری ازسخنان خود شورای پنجم‌ هر تبریز را یکی از کم تنش ترین شوراهای شهر دانست و گفت: اعضای شورا با هم اختلاف نظر دارند ولی تنشی در مجموعه وجود ندارد.
فرج قلیزاده ادامه داد: در بحث‌ نظارت برای شورا ابزاری معرفی نشده و ما در حال تدوین ساختار نظارتی هستیم؛ در همین راستا سعی می کنیم شهرداری را وادار کنیم تا در چارچوب بودجه حرکت کند.
وی همچنین گفت: دولت در سال ۶۵ شهرداری ها را به حال خود رها و‌ تمام کمک های خود را از شهرداری ها قطع کرد؛ نتیجه این شد که بقول دکتر بهشتی شهرداری نداریم و شهر فروش داریم.
وی در خصوص سفرهای خارجی اعضای شورا نیز تاکید کرد: در مورد سفر دو‌نفر از اعضا به ژاپن مشکلی ندارم، اینکه سفر اثر بخش بوده یا نه این مهم‌ است، دو نفر از اعضا که رفته بودند گزارش مفصلی از سفر ارایه کرده اند
وی با بیان اینکه بارها گفته ام‌ نباید شهرداری عابر بانک‌نهاد ها و‌دستگاههای استان باشد، خاطرنشان کرد: مدیران به جای اینکه از بودجه ملی به شهر هزینه کنند از شهرداری کمک می خواهند.
وی ادامه داد: مردم عوارض می دهند تا شهر آباد شود نه اینکه ضعف مدیران دیگر دستگاه ها را پوشش دهند، پرداخت خارج از وظیفه شهرداری به دیگر دستگاهها خلاف قانون است.
عضو شورای شهر تبریز همچنین به احداث فرهنگسراهای خصوصی نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری با حضور و ورود در حوزه فرهنگ و هنر موثر واقع نشده است، در حال حاضر شهر تبریز دارای ده ها فرهنگسرا هست.
وی اضافه کرد: آیین نامه اجرایی فرهنگسراهای خصوصی تدوین و‌تصویب شده است، نقش شهرداری در این زمینه فقط بستر سازی است
فرج قلیزاده با اشاره به کتابخانه های خیر ساز ، ادامه داد: از افتخارات تبریز این است که چند نفر خیر آماده شده اند تا با هزینه های فراوان کتابخانه خیر ساز احداث شود.
وی از نامگذاری یک بلوار در زعفرانیه تبریز با عنوان خبرنگار خبر داد و گفت: شهرداری ملزم شده لایجه ای به شورا بیاورد تا نحوه مواجه با رسانه ها بصورت دقیق روشن شود، این لایحه به نفع رسانه‌های استان خواهد بود.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 792525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =