۰ نفر
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹

کشور بیش از هر زمان دیگر نیاز به آرامش و انسجام درونی دارد. حسن روحانی در گذشته و در گفت‌وگو با مردم نشان داده است که به دنبال ایجاد این آرامش و تلاش در راه منافع مردم است. در شرایط فعلی نباید کشور را دچار تشنج روحی و روانی کنیم و آرامش را برهم بزنیم. باید به همین دولت کمک کنیم تا در زمان باقی‌مانده به سیاست خارجی و اقتصاد خدمت کند و بتواند بحران‌های پیش‌آمده را برطرف کند.

باید مردم احساس کنند پشت پرده‌ای وجود ندارد و منافع ملی و مصالح عمومی خط قرمز است. شخصیت‌ها به لحاظ موقعیت، اسم ‌و رسم نباید سوءاستفاده کنند و منافع مردم را درخطر بیندازند. اگر این شفافیت بیشتر شود قطعاً اعتماد عمومی هم بازخواهد گشت. به همین دلیل رئیس‌جمهوری باید با مردم شفاف‌تر صحبت کند و این شفافیت اتحاد و انسجام را ایجاد خواهد کرد. پیامد کلی‌گویی و اظهارات محافظه‌کارانه این است که مردم مأیوس‌تر می‌شوند. حتماً یاس و ناامیدی موجود در جامعه بیشتر شده و به‌تبع آن اعتماد به دولت کم می‌شود.

روحانی در صحبت‌های اخیرش قصد تزریق آرامش به مردم را داشت و به مردم این اطمینان خاطر را داد که برای تأمین کالاهای اساسی و ضروری باوجود تحریم‌ها دچار مشکل نخواهند شد. رئیس‌جمهوری باید برای مردم به‌صورت شفاف بگویند که چه نهادهای موازی در کار دولت دخالت می‌کنند یا افراطیون چه موانعی در برابر دولت ایجاد می‌کنند. باید بگویند که فضاسازی‌های مخالفان دولت از طرف کدام سازمان‌ها و کانون‌های قدرت موازی حمایت می‌شود.

برخی از کانون‌های قدرت با دولت همکاری نمی‌کنند و در مسیر دولت سنگ‌اندازی می‌کنند. این وضعیت در پنج سال گذشته یعنی از زمانی که آقای روحانی به ریاست جمهوری رسیدند تا امروز وجود داشته است. به همین دلیل نیز آقای روحانی باید به‌صورت شفاف شرایط را برای مردم بازگو کند تا مردم از دلایل به وجود آمدن مشکلات کنونی مطلع شوند.

روحانی در مورد مشکلات اقتصادی که با وجود تحریم‌ها و خروج آمریکا از برجام برای کشور ایجاد خواهد شد صحبت کرد، در ادامه لازم است که رئیس‌جمهور برای مردم کاملاً توضیح دهید که بسیاری از مشکلات اقتصادی موجود به خاطر سیاست‌های افراطی است که برخی در کشور دنبال می‌کنند. مخالفان دولت روحانی فضای سیاسی کشور را به شکلی طراحی کرده‌اند که دولت حسن روحانی مقصر اصلی مشکلات اقتصادی مردم جلوه کند. به نظر می‌رسد دولت پنهان که از حربه‌ها و کارشکنی‌های سیاسی علیه دولت عاجز شده به‌صورت پنهان دست روی ضعف جامعه که همان مشکلات اقتصادی است گذاشته و تلاش می‌کند به بهانه مشکلات اقتصادی، کلیت عملکرد دولت حسن روحانی را تحت‌الشعاع مشکلات اقتصادی مردم قرار بدهد. باید به این نکته آگاهی داشته باشیم که همه کشورهای جهان با ما مخالف نیستند، بلکه چند کشور محدود هستند که رویکرد تخاصمی نسبت به جمهوری اسلامی در پیش‌گرفته‌اند. به‌عنوان‌مثال کشورهای اروپایی پس از خروج از برجام رویکرد متفاوتی در پیش‌گرفته‌اند و زیاد با رویکرد ترامپ همراهی نمی‌کنند.

رئیس‌جمهور نیز این نکته را بیان کرده که از فرصت تعامل با اروپا برای بهبود شرایط اقتصادی استفاده خواهد کرد. دولت می‌تواند با دیپلماسی صحیح افکارعمومی جهان را نسبت به حسن نیت و تعامل سازنده با جهان اقناع کند. بدون شک اگر چنین اتفاقی رخ بدهد بسیاری از مشکلات ما در عرصه بین‌المللی از بین می‌رود و درنتیجه مشکلات داخلی نیز کمتر خواهد شد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =