ایسنا به نقل از بلومبرگ گزارش داد: صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد درآمد سرانه ساکنان ماکائو تا سال ۲۰۲۰ از قطر جلو بزند.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است ماکائو تا پایان سال ۲۰۲۰ به درآمد سرانه ۱۴۳ هزار و ۱۱۶ دلاری دست یابد و از قطر که پیش‌بینی می‌شود درآمد سرانه‌اش به ۱۳۹ هزار و ۱۵۱ دلار باشد، جلو زند.

فهرست ثروتمندترین کشور جهان

ماکائو یک منطقه خودمختار چین است که قبلا مستعمره چین بود و از ۲ دهه پیش که خودمختاری خود را به دست آورد، در مسیر توسعه حرکت می کند. درآمد سرانه این منطقه در سال ۲۰۰۱ تنها ۳۴هزار و ۵۰۰ دلار بود. انتظار می‌رود اختلاف درآمد ساکنان این دو کشور حتی بیشتر از این هم شود و به حدود ۱۳هزار دلار در سال ۲۰۲۳ برسد.

پس از این دو کشور، سنگاپور در رده چهارم قرار خواهد داشت و هنگ کنگ در جایگاه دهم قرار خواهد گرفت. جایگاه پنجم نیز متعلق به آسیایی‌ها و در اختیار کشور برونئی خواهد بود. در بین کشورهای اروپایی نیز لوکزامبورگ، ایرلند و نروژ بالاترین درآمد سرانه را خواهند داشت. لوکزامبورگ سوم و ایرلند و نروژ در رده ششم و هفتم قرار دارند. در بین کشورهای منطقه نیز به جز قطر، نام امارات و کویت دیده می‌شود و این دو کشور در رده های هشتم و نهم بالاترین درآمد سرانه قرار دارند.

 

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =