با برنامه ماه عسل بیشتر شناخته شد. او که در کشور هندوستان برای کودکان یتیم و خانواده های بی‌بضاعتشان کارهای خیرخواهانه انجام می‌داد اما طی یک توطئه گرفتار مافیای هند شد و به زندان افتاد و اگر نبود تلاش‌های دیپلماتیک وزارت امورخارجه و شخص محمدجواد ظریف شاید که روزهای سخت و طاقت فرسای این دختر ایرانی در هند ادامه میی‌افت.

در آن سال حسن نوریان سرکنسول ایران در حیدرآباد هند برای پیگیری وضعیت حقوقی و کنسولی او به رایاگادا در ایالت اوریسا رفت و برای حضور در دادگاه و پشتیبانی این دختر ایرانی چند بار در آنجا حاضر شد. محمدجواد ظریف نیز در ۱۳ آذر ۱۳۹۵ در محل سفارت ایران در دهلی‌نو با او دیدار کرد. او که تا قبل از حضور در تلویزیون بیشتر در فضای مجازی شناخته می شد دعوت احسان علیخانی را پذیرفت و در برنامه ماه عسل به صورت مشروح زوایای نادیده و پنهان زندگی پرتلاطم خود را برای مردم روشن کرد و از آنجا بود که مردم ایران با دختر زجرکشیده ایرانی که البته به سختی فارسی سخن می گفت آشنا شدند.

این دختر ایرانی متولد  اصفهان تا ۴ سالگی‌اش در ایران بود، پس از آن همراه با خانواده به انگلستان مهاجرت کرد. او در ۱۱ سالگی مادر و در ۱۶ سالگی پدر خود را از دست داد که هر دو در دو سفر جداگانه به ایران فوت کردند. اولین سفر مادر بر اثر سکته قلبی و دومین سفر به ایران پدر بر اثر سرطان.

پس از زلزله مخوف و شدید ۷.۳ ریشتری در استان کرمانشاه در آبان سال ۹۶ این دختر مهربان به مناطق زلزله‌زده رفت و به صورت کامل کارهای خیریه‌اش را در این مناطق تجمیع کرد. او با توجه به شهرتی که دارد از همان زمان تاکنون کمک‌های بسیاری برای مردم زلزله‌زده کرمانشاه جمع آوری کرده و کارهای زیرساختی مثل ساختن خانه برای مردم زلزله زده انجام می‌دهد. او از زمان وقوع زلزله کرمانشاه تاکنون همان‌جا سکنی گزیده و به جز اندک مواردی که آن هم برای انجام کارهای اداری مرتبط با کمک‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده بوده از این استان خارج نشده است.

این دختر اصفهانی تقریبا هر روز از طریق صفحه‌اش در اینستاگرام گزارش کارهای انجام شده و ریز صورت‌هزینه‌ها را منتشر می‌کند تا شک و شبهه‌ای در کارهایش نباشد.

از این دختر مهربان، باوفا و وطن‌دوست ایرانی تشکر می‌کنیم که خودش را وقف مردم زلزله‌زده میهنش کرده است، از نرگس کلباسی، دختر غیور ایرانی.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =