تکذیب نوشتن دستور ویژه علیه شبکه‌های اجتماعی توسط مشاوران ترامپ

سه دستیار و مشاور ترامپ به واشنگتن‌پست گفتند در جریان دستور ویژه برای بازرسی از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توئیتر و ... نیستند.

 

به گزارش خبرآنلاین، واشنگتن‌پست که پیگیر مسئله بوده، نوشت: مقامات کاخ سفید نوشتن چنین نامه‌ای را از سوی مشاوران ترامپ به‌کلی رد کرده‌اند. {لینک}

بنابراین کاخ سفید داستان دستورالعمل ویژه اجرایی ترامپ درباره شبکه‌های اجتماعی را رد کرده است. در این دستور ویژه دادستان فدرال می‌تواند در کنار بازرسی درباره نقض قوانین ضد تراست، این موضوع را بررسی کند که آیا گوگل، فیس‌بوک، توئیتر و ... در بازی‌های سیاسی چقدر حضور و نفوذ دارند.

کمپانی‌های آی تی ترس این دارند که ترامپ دنبال رگلاتوری جدید در این صنعت است چراکه اخیراً به گوگل، توئیتر و ... به دلیل فیلتر سخنان کاربران محافظه‌کار حمله کرده است.

3 دستیار ارشد ترامپ پافشاری می‌کنند که آن‌ها در تهیه چنین پیش‌نویسی نقش نداشته‌اند ولی یکی از آن‌ها تائید کرده است که چنین دستورالعملی در کاخ سفید دست‌به‌دست شده و او چنین چیزی را دیده است اما فرایند رسمی که معمولاً توسط منشی‌های کاخ سفید کنترل می‌شود، روی این دستورالعمل دیده نشده است.

منهای این تکذیبیه، جمهوری خواهان کنگره چند وقتی است که به‌طور جداگانه جلسات پرسش و پاسخ با مدیران شبکه‌های اجتماعی را برگزار کرده و اخیراً نیز «جک دورسی» در جلسه استماع شرکت کرده و به سؤالات سناتورها پاسخ داد.

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =