بازدید استاندار مازندران از منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد

مهندس اسلامی استاندار مازندران و هیأت همراه از منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد دیدن کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بهشهر، در آغاز این بازدید مدیر بنادر و دریانوردی ومنطقه ویژه اقتصادی امیرآباد ضمن خیر مقدم به استاندار مازندران و هیأت همراه به امکانات و پتانسیل های موجود در بندر اشاره کرد و گفت : بندر امیرآباد به عنوان سومین بندر به لحاظ وسعت و تنها بندر نسل سوم کشور می باشد که با قابلیت پهلودهی کشتی با تناز ۶۵۰۰ تن از ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری ۷,۵ میلیون تن در سال با ۱۵ پست اسکله برخوردار است .

سیاوش رضوانی با یادآوری سفر رئیس جمهور به منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد در بهار سال گذشته ، اظهار داشت در این سفرفاز دوم بندر با ۶ پست اسکله جدید ، حوضچه شماره دو ، دیوار حفاظت ساحلی و هم چنین پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی شامل کارخانه تولید انواع کاغذ ، کارخانه تولید محصولات فولادی ، مخازن نگهداری روغن خوراکی و سیلوهای نگهداری غلات توسط دکتر روحانی افتتاح شد.

وی با اشاره به سهم ۹۸ درصدی بندرامیرآباد از صادرات بنادر مازندران خاطر نشان کرد ۶۱ درصد از صادرات کالا در بنادر شمال کشور از این بندر انجام می شود .

مدیر بندرامیرآباد سرمایه گذاری ایجاد شده در این بندر را در بخش دولتی ۶ هزار میلیارد ریال و سرمایه گذاری بخش خصوصی را ۱۲ هزارو ۴۷۹ میلیارد ریال عنوان کرد و سیمان، کلینکر، کالای ساختمانی ، مواد معدنی ، غلات، فلزات ،کالاهای کانتینری و مواد نفتی را از مهمترین کالاهای نام برد که در این بندر تخلیه و بارگیری می شود.

رضوانی با اشاره به میزان یک میلیون تخلیه و بارگیری کالا در بندرامیرآباد و رشد ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل در این بندر ، از رتبه نخست تخلیه و بارگیری در بین بنادرشمال کشور باسهم ۵۸ درصدی خبر داد.

رضوانی همچنین با یادآوری سهم۶۱ درصدی بندرامیرآباد در صادرات کالا در بنادر شمالی کشور ، خاطرنشان کرد در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۲۸ هزار تن کالا در بندرامیرآباد صادرات انجام شده است که رشد ۱۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

مدیر بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر در ادامه معرفی بندر امیرآباد ،تعداد اسکله های این بندر را در فاز نهایی ۳۴ پست و ظرفیت نهایی آن را نیز ۱۸ میلیون تن در سال عنوان کرد.

وی همچنین از برگزاری همایش بین المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر در ۲۰ تیرماه سال جاری به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد خبر داد و آن را فرصت مغتنمی جهت معرفی ظرفیت بنادر مازندران به سرمایه گذاران و صاحبان کالا برای صادرات کالا از مقصد مازندران به کشورهای حاشیه دریای خزر دانست.

استاندارمازندران نیز در سخنانی بندرامیرآباد را یک سرمایه ملی و بی نظیر در استان برشمرد که نقش بسزایی را در تولید و اشتغال منطقه ایفا می کند.

مهندس اسلامی ضمن بازدید از پروژه های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد ، امکانات و زیرساخت های مناسب این منطقه را فرصتی جهت سرمایه گذاری سرمایه گذاران داخلی و خارجی عنوان کرد که مسئولین مربوطه باید تمام تلاش خود را برای جذب این سرمایه گذاران به کار گیرند.

وی همایش بین المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر را یک فرصت مناسب جهت معرفی ظرفیت ها و توانایی های بنادر شمالی جهت افزایش صادرات با مشارکت مسئولین ، شرکت ها ، سرمایه گذاران و صاحبان کالا عنوان کرد و بر حضور تمامی مسئولین مرتبط با صادرات در این همایش تأکید کرد.

23

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789043

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =