رئیس هیئت تنیس استان اصفهان با بیان اینکه نگرش تک بعدی درباره ورزش تنیس وجود دارد که آن را ورزش مرفهین می‌دانند، گفت: هر رشته ای علاقه‌مندان خاص خود را دارد و ما نمی‌خواهیم چنین گفتمانی درباره ورزش تنیس وجود داشته باشد اما رویکرد هیئت تنیس استان جذب اسپانسر و توسعه ورزش تنیس در مناطق محروم است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فرهاد رحیمی در نشست خبری هیئت تنیس استان اصفهان پیرامون جایگاه استان در ورزش تنیس کشور اظهار داشت: تنیس یکی از ورزش های محبوب دنیا است و استان اصفهان سال های سال برترین استان کشور در این رشته بوده است و امیدواریم بتوانیم با استفاده از سرمایه های موجود جایگاه بهتری در ورزش کشور کسب کنیم.

وی با تأکید بر لزوم تمرکز بر روی کارهای اصلی افزود: هیئت تنیس استان در حال تدوین برنامه راهبردی چهار ساله است تا تمرکز خود را بر روی فعالیت‌های اصلی معطوف کند چراکه کارهای زائد و اضافی منابع از جمله زمان و انرژی را هدر می‌دهد.

رئیس هیئت تنیس استان اصفهان درباره اهمیت ورود بخش خصوصی به عرصه ورزش از جمله تنیس بیان کرد: باشگاه داری دولت ها و نهادهای عمومی سالهاست در کل دنیا منسوخ شده و باید بسترسازی‌های مناسب برای ورود بخش خصوصی به عرصه ورزش از جمله تنیس ایجاد شود. هیئت تنیس استان اصفهان نیز تعاملاتی با نهادهای مختلف و با هدف ایجاد انگیزه و ترغیب برای ورود و سرمایه گذاری بخش خصوصی در ورزش محبوب تنیس انجام داده است.

وی پیرامون آموزش تنیس در اصفهان گفت: خوشبختانه در اصفهان مربیان بسیار خوبی در سطح ملی داریم و منابع خوبی هم در این رشته ورزشی در اصفهان وجود دارد و ما با توجه به این ظرفیت بسیار خوب به دنبال توسعه نیروی انسانی و برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی هستیم.

رحیمی اصفهان را یکی از استان های برتر کشور در رشته تنیس عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر در همه رده های سنی تیم ملی تنیس کشور، اصفهان حداقل یک نماینده دارد و این بیانگر جایگاه بالای استان در ورزش تنیس کشور است ولی با این وجود ظرفیت استان اصفهان بیش از این است و امیدواریم بتوانیم سهم اصفهان را در تیم‌های ملی افزایش دهیم.

وی درباره جایگاه تنیس کشور در سطح بین المللی توضیح داد: متاسفانه ایران در ورزش تنیس در سطح آسیا جایگاه مناسبی ندارد ولی ظرفیت‌های بسیار خوبی در این زمینه در کشور ما وجود دارد و می‌توان جایگاه آن را در سطح بین المللی ارتقا داد اما این کار نیازمند عزم جدی فدراسیون و تلاش مسئولان است.

رئیس هیئت تنیس استان اصفهان در ارتباط با نحوه استعدادیابی در این ورزش بیان کرد: ارتقای سطح ورزش تنیس کشور نیازمند جذب استعدادها است و اگر با برنامه ریزی استعدادیابی مناسب انجام و تمرینات هدفمند اعمال شود خروجی بسیار خوبی خواهیم داشت. در همین راستا هیئت تنیس استان اصفهان رایزنی‌هایی با اداره آموزش و پرورش و هیئت ورزش دانش آموزی انجام داده است تا ورزش تنیس به مدارس راه یابد و استعدادها چشم و تربیت شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه نگرش تک بعدی درباره ورزش تنیس وجود دارد که آن را ورزش مرفهین می‌دانند، گفت: هر رشته ای علاقه‌مندان خاص خود را دارد و ما نمی‌خواهیم چنین گفتمانی درباره ورزش تنیس وجود داشته باشد اما رویکرد هیئت تنیس استان جذب اسپانسر و توسعه ورزش تنیس در مناطق محروم است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =