وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سومین جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌غربی از افزایش ۴ برابری پهنای باند در استان آذربایجان‌غربی طی یکسال گذشته و رسیدن به ۳۴۶ گیگابیت برثانیه خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمدجواد آذری جهرمی در سومین نشست شورای اداری استان با اشاره به تلاش دولت برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در نقاط مختلف گفت: موضوع برقراری ارتباط ها موضوعی مهم و در راستای اصول شهروندی است و دولت با شتاب بیشتری توسعه آنرا دنبال میکند و در استان آذربایجان‌غربی هم اقدامات خوبی طی یک‌سال گذشته دولت دوازدهم داشته است.

وی اظهار کرد: در طی یکسال گذشته، موفق شدیم، جهش قابل ملاحظه ای در حوزه ارتباطات استان داشته باشیم بطوریکه ۴۲ شهر در آذربایجان‌غربی به خدمات نسل ۳ و۴ مجهز شده‌اند و در یک نگاه کوتاه نسبت به ابتدای سال ۹۶ (ابتدای دولت دوازدهم) پهنای باند استان از ۸۱ گیگابیت به ۳۴۶ گیگابیت ارتقا یافته است.

وی ادامه داد: پهنای باند واگذاری استان نیز از ۲۷ به ۱۳۴ گیگابیت، ظرفیت شبکه انتقال از ۲۸۴ به ۱۲۸۴ گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: ۷۰ درصد اینترنت عراق از آذربایجان غربی ترانزیت می‌شود.

آذری جهرمی

وزیر ارتباطات اظهار کرد: کمبود توسعه ارتباطی در مناطق روستایی استان بیشتر به چشم می‌آید بطوریکه از ۳۱۶۸ روستای استان، ۲۸ درصد روستاها هر ۳ ارتباط (تلفن ثابت، اینترنت و تلفن همراه)، ۳۴ درصد ۲ ارتباط، ۳۴ درصد یک ارتباط و ۴ درصد فاقد هرگونه ارتباط اند درحالیکه در کشور و بطور متوسط در هر استان ۴۴ درصد روستاها دارای ۳ نوع ارتباط، ۱۷ درصد ۲ ارتباط، ۳۰ درصد یک ارتباط و ۷ درصد فاقد ارتباط هستند.

آذری جهرمی گفت: یکی از مهم ترین شاخص های حوزه ارتباطات، سواد رسانه ای‌است که در آذربایجان‌غربی، این میزان ۷۳ درصد است و عامل اصلی قرار گرفتن استان در رتبه پایین کشوری است.

وی ادامه داد: استان آذربایجان غربی از نظر شاخص میزان بهره وری از فضای کسب و کار در رتبه پنجم کشور قرار دارد.

وی افزود: در یکسال گذشته تلاش های زیادی در آذربایجان غربی صورت گرفته که از آن جمله سرمایه‌گذاری ۲۲۰میلیارد تومانی برای ایجاد ۳۸۰ سایت نسل سوم و ۲۸۰ سایت نسل چهارم انجام گرفته با این حال طولی بودن استان و مشکلات برقراری ارتباط در جاده‌ها یکی از مهم‌ترین شاخص‌های ضعیف استان به شمار می رود.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان فاقد پوشش ارتباطی هستند که از فردا عملیات برقراری ۸۰ سایت جدید برای پوشش این جاده‌ها آغاز و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

وزیر ارتباطات ادامه داد: بدلیل اینکه۲۲۰۰ روستا از ۳۱۶۸ روستای استان با خطوط ثابت روستایی برقرار شده، شاهد کیفیت پایین ارتباط هستیم که بنا داریم تا پایان سال ۶۰۰ روستا را به نسل ۳ و ۴ ارتقا دهیم و از این میزان ۱۶۹ سایت جدید در استان تا پایان سال راه‌انداری خواهد شد.

آذری جهرمی در خاتمه گفت: رتبه ۲۸ استان از لحاظ توسعه پایدار است و برای بهره‌برداری از پروژه‌های جدید ، در پایان امسال یا ابتدای سال آینده برای سرکشی از آنها دوباره به آذربایجان‌غربی سفر خواهم کرد.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =