رقابتی نفس‌گیر برای رقابت‌کننده‌هایی خاص!

یک رقابت داغ ورزشی برای هنرمندان پیشکسوت برگزار شد. (عکس:راحله کرمی)

فاطمه پاقلعه‌نژاد- این شاید یکی از عجیب‌ترین برنامه های ورزشی بود که برای پوشش خبری آن دعوت شده بودم. اولین دوره مسابقات دارت هنرمندان پیشکسوت. افرادی با سابقه ای بیش از 50 سال کار هنری در رشته های مختلف از بازیگری تا سفال‌گری و نقاشی و ترانه سرایی و حتی معماری سنتی؛ همه آمده بودند تا در یک روز بارانی برای اولین بار در یک مسابقه ورزشی خاص با هم به رقابت بپردازند. برنامه با معرفی شرکت کننده ها که همه از اساتید رشته های خود بودند آغاز شد؛ پس از آن مسوول برگزارکننده مسابقات به معرفی این رشته ورزشی و قواعد و قوانینش پرداخت. از این به بعد بخش جذاب ماجرا آغاز شد. هنرمندانی که هر کدام با ذوق و شوق به سمت کانتر کنار سالن رفته و دارت می خریدند تا قبل از آغاز رسمی مسابقه تمرین کنند. 

در گوشه ای از سالن اسماعیل خلج مشغول تمرین بود، سمت دیگری مریم نشیبا گوینده معروف و آن طرف تر احمد آزاد ترانه سرا یا بهمن عبدی کاریکاتوریست پیشکسوت. برای هم کری می خواندند و هر کس سعی می کرد امتیاز بیشتری کسب کند. دقایقی بعد مسابقه رسمی شروع شد. هنرمندان یکی یکی پشت خط قرار می گرفتند و نه پرتاب انجام می دادند. امتیاز مجموع محاسبه می شد و در نهایت و در پایان دور اول هفت نفر حذف شدند تا دور بعد مسابقات داغ تر از قبل آغاز شود. حالا دیگر قضیه جدی شده بود و هر کسی می خواست خودش اول باشد. باز هم همان روال، باز کری خوانی و باز تمرین در آن سوی سالن و پرتاب در این سوی سالن؛ هنرمندان پیشکسوت که به همت موسسه هنرمندان پیشکسوت دور هم جمع شده بودند در این دور هم با حرارت به پرتاب دارت پرداختند و باز در پایان 7 نفر حذفی داشتند تا تنها 14 نفر برای ادامه ماجرا بمانند. 

دور فینال و پایانی؛ اینجا دیگر از شوخی خبری نبود. چهره ها جدی تر شده بود و سعی می کردند با دقت بالاتری پرتاب کنند تا امتیاز بیشتری کسب کنند. از امتیازی که کسب می کردند شاد می شدند و از به هدف ننشستن دارت هایشان عصبانی. این همه اما در کنار رفاقت هایشان بود. یکدیگر را تشویق می کردند و برای هم هورا می کشیدند. خنده اما بخش حذف نشدنی قصه بود. می گفتند و می خندیدند و بعد خیلی جدی پای صفحه دارت می رفتند و پرتاب هایشان را انجام می دادند.

پایان ماجرا اما برای همه خوش بود. از 5نفر برتر تقدیر شد و جوایزی را دریافت کردند. به رسم همه مسابقات رسمی. عکس های یادگاری را گرفتند و در کنار هم با همان شوخی و خنده ناهار خوردند و در یک عصر بارانی با خاطره ای شیرین سالن را ترک کرده و به خانه هایشان برگشتند. البته که در این مرحله هنوز با لبخند روی لب برای هم کری می خواندند که «این بار اول بود؛ دور بعدی مسابقات می بینمت!» 

نفرات برتر این دوره از مسابقات

نفر اول / بهمن عبدی  کاریکاتوریست

نفر دوم / اسماعیل خلج  بازیگر ، کارگردان و نویسنده

نفر سوم /مهدی خاویان قدیانی هنرهای سنتی 

نفر چهارم / آذر هاشمی  نوازنده سنتور

نفر پنجم/ محمد نگینی هنرهای سنتی

 

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =