۰ نفر
۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷

چند روز پیش مادربزرگم که ادمین یک گروه تلگرامی خانوادگی است به من زنگ زد و گفت: فرزین جان! گویا قراره تلگرام فیلتر بشه، پس باید جلدی دست بجنبونی و یه فیلترشکن درست و درمون برام پیدا کنی، که من هم، سریع بدمش اعضای گروه تا مبادا ارتباط فک و فامیل قطع بشه. مخصوصاً که عروسی دخترخاله‌ات نزدیکه و اگه عکس‌هاشو، اون موقع تو گروه آپلود نکنم ازم دلگیر می‌شه.

با لبخندی بهش گفتم: مادربزرگ جان؛ نگران نباش قراره بجاش یه پیام رسان ملی بیاد که در ضمن؛ اطلاعات همه ما در اون کاملا محفوظ می‌مونه و بدست دشمن نمی افته! مادربزرگ با اخم و تخم گفت: آخه شیرین عقل؛ مثلا وقتی بابات با عشوه شتری و خنده نخودی و زیر پیراهن سوراخش رقص شاطری می‌کنه و یه راست می‌فرسته تو گروه، حالا می‌ترسی کدوم سازمان امنیتی مادر مرده بخواد از این چیزها استفاده بکنه!

با قیافه یک وطن پرست دو آتشه بهش گفتم: اصلا لو رفتن اطلاعات رو فراموش کن حداقل پیام رسان‌مون با کلی افتخار، ملی و بومی می شه و قد موهای سرتون هم ارز صرفه جویی می‌شه. باید نشون بدیم که «ما می توانیم» و آماده ایم که فعل توانستن رو صرف کنیم.

این بار با عصبانیت بیشتری بهم گفت: آخه خل و چل؛ تو فقط یه مورد از کارهای ملی که تا حالا مسئولین درست و حسابی انجام داده باشنش، بهم بگو تا من هم الساعه با کل فامیل بپرم وسط پیام رسان ملی! عزیزمن یادت میاد اون موتور جستجوگری که چند وقت پیش راه انداختند به اسم «یوز» حتی شکل ظاهر صفحه اش هم، کپی موتور جستجوگر bing بود و البته کارکردش هم، نسبت به بقیه واویلا بود و هست! خودروی ملی و اینترنت ملی هم که جریانشون بیخ پیدا کرد! یه بار هم خیر سرشون، اومدن با کلی هزینه، پمپ های بنزین رو کارتی کردن اما بعدهم، ورش داشتن! حالا ما باید هر بار که بنزین می زنیم بی خود و بی جهت یه کارتی رو توی دستگاه فرو کنیم! آخر و عاقبت یارانه ها رو هم که دیدی چی شد؟ و اصلا معلوم نشد که چرا یارانه یک عده حذف شد، در صورتیکه خیلی از پولدارها هنوز که هنوزه دارند یارانه می گیرند... بازم بگم؟
گفتم: نه نمی خواد ؛ اصلا من غلط کردم. اگه اجازه بدی گوشی رو قطع کنم و برم دنبال یه فیلتر شکن خفن!

که یهو مادربزرگ از پشت تلفن داد زد و گفت: حالا خیلی هم غصه نخور اگه می خوای به کشورت خدمت کنی می تونی فیلترشکنی رو که می خوای بخری، از نوع «ملی» بخری تا ما هم با این فیلترشکن ملی حمایتی کرده باشیم از دستاوردهای ملی...!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
    32 1
    جالب بود