ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان با ارزیابی مثبت از اظهارات وزیر دفاع کویت در خصوص لزوم تعامل و همکاری با ایران گفت: منطقه پیشرفته و امن جز با همکاری و مشارکت همه کشورها بدست نمی آید.

بهرام قاسمی در خصوص اظهارات معاون نخست وزیر و وزیر دفاع کویت در افتتاحیه همایش سرمایه گذاری در این کشور افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره رابطه با همسایگان را اولویت اول سیاست خارجی خود برای همکاری می داند و معتقد است منطقه پیشرفته، قوی و امن جز با مشارکت و همکاری جمعی همه همسایگان بدست نمی آید.

‎قاسمی افزود: در جهان به هم‌پیوسته امروز رفاه، توسعه و پیشرفت اقتصادی کشورهای منطقه با ساز و کارهای جمعی و رفع اختلافات از طریق گفت وگو و با مشارکت همه کشورهای منطقه به دست می آید و جمهوری اسلامی ایران همواره برای گام برداشتن در این مسیر آمادگی داشته و دارد.

لازم به ذکر است که پیش از این شیخ ناصر صباح الاحمد الصباح معاون نخست وزیر و وزیر دفاع کویت گفت که همکاری با جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک همسایه با تاریخ کهن ضرورت دارد.

وی یادآور شد: ایران کشوری با صاحب تمدن تاریخی است.  کویت همسایه دو تمدن بزرگ انسانی ایران و عراق است. حروف ابجد از آنجا آغاز شده است. زندگی در کنار این دو تمدن ضروری است. اگر کسی نتواند با همسایگانش زندگی کند چگونه می تواند زندگی کند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 764428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
    4 0
    فوري جو گير نشين عربستان عربستان كنيد، حساب عربستان با بقيه از جمله فرق مي كند و ابراز دوستي مصلحتي با اين كشور جز خواري براي خودمان چيزي به ارمغان نمياورد